Σκηνοθεσία: Μια εσωτερική ματιά στο 2017 Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης

12 Οκτωβρίου 2017

Το 11 ο Ετήσιο Νέα Υόρκη Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου είναι εδώ! Η νύχτα που άνοιξε στο θέατρο Guild of America της Αμερικής στην οδό 57th Street και 6th Avenue εξαντλήθηκε τελείως. Ενώ το ακροατήριο γέλασε (και κοροϊδεύτηκε!) Σε αιχμαλωσία, καθώς οι αλήθειες και ψέματα των Perfect Strangers ξεδιπλώνονταν, το περιοδικό NEO Magazine πραγματοποίησε μια αποκλειστική συνέντευξη με τον ιδρυτικό διευθυντή του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης, καθηγητή James DeMetro.

017 FILM LINEUP (28 Σεπτεμβρίου – 15 Οκτωβρίου) :

Ξεκινήσαμε με μια συζήτηση για τα θέματα και τη σύνθεση των ταινιών που επιλέχθηκαν για το φετινό φεστιβάλ:

«Δεν υπάρχει μόνο ένα θέμα, αλλά αυτές είναι οι τελευταίες ελληνικές ταινίες. Είναι ένας συνδυασμός μαζικής ψυχαγωγίας και ποιοτικών ταινιών. Υπάρχουν λιγότερες ταινίες φέτος, και αυτό ήταν μια συνειδητή επιλογή από την πλευρά μας. Πρέπει πραγματικά να είμαστε αυστηροί σχετικά με αυτό που επιλέξαμε φέτος … και η επιλογή είναι καλή. Δεν υπάρχουν μπλοκ μπλοκ αυτό το έτος, όπως ήταν πέρυσι, αλλά κάθε ταινία είναι μια πολύ καλή εμπειρία. Έχουμε βραχυπρόθεσμα μαθήματα καθώς και τις κανονικές ταινίες μεγάλου μήκους.

«Αυτό είναι 11 μας ου έτους και θα έχουν πάντα μια ισορροπία των ειδών έτσι υπάρχει κάτι για κάθε θεατή.Έτσι, αυτό σημαίνει ότι πηγαίνουμε από ταινίες πολύ μεγάλου τύπου για τα πιο artsy θέματα. Η ταινία που παρουσιάζουμε σήμερα, Perfect Strangers , είναι μία από τις πιο εμπορικές ταινίες. Είναι μια πολύ έξυπνη κωμωδία. Ξεκίνησε τη ζωή ως ιταλική παραγωγή και οι Έλληνες το προσάρμοσαν. Η ιστορία επίσης πωλήθηκε σε μια αμερικανική εταιρεία παραγωγής για ένα αμερικανικό ακροατήριο, που λέει κάτι για την ευελιξία και την έκκληση της ιστορίας. Βασικά, είναι μια κωμωδία ψηφιακής εποχής: 7 φίλοι συναντιούνται για δείπνο και ως απόδειξη ότι δεν έχουν απόρρητα από το άλλο, βάζουν όλα τα κινητά τους στο τραπέζι και πρόκειται να μοιραστούν όλα όσα έρχονται – μηνύματα, κλήσεις και σύντομα. Βέβαια, όλη η κόλαση χαλαρώνει, όπως μπορείτε να φανταστείτε, επειδή τα παιχνίδια αλήθειας είναι πολύ επικίνδυνα. «Όπως και στην κατεύθυνση, υπάρχει ένα δυναμικό βρυχηθμό γέλιου στο θέατρο.

«Το Rose of Smyrna είναι η κορυφαία εμπορική ελληνική ταινία αυτής της τρέχουσας περιόδου και έχουμε επίσης τον υποψήφιο Oscar από την Ελλάδα, την Αμερική Square … Έχουμε επίσης μερικά καλά ντοκιμαντέρ. Το πρώτο είναι τα σκυλιά της δημοκρατίας και είναι τα αδέσποτα σκυλιά της Αθήνας – ένας σκύλος ειδικότερα, που γίνεται ένα είδος σύμβολο της αντίστασης επειδή ήταν πάντα στις διαμαρτυρίες και τις διαδηλώσεις. Το όνομά του είναι το Λουκανικό και οι άνθρωποι τον πήραν στην καρδιά. Το δεύτερο είναι οι Διοργανωτές και πρόκειται για τους προσφυγικούς και προσφυγικούς καταυλισμούς. επικεντρώνεται σε έναν συγκεκριμένο μοναχό, ο οποίος τον έχει αναλάβει να τον ταΐσει. έχει συσπειρώσει τις μοναχές και τους κατοίκους της πόλης για να τροφοδοτήσει 15.000 πρόσφυγες. δεν δέχεται χρήματα από κανέναν, μόνο δωρεές τροφίμων.Είμαστε αερισμό του World Premier της ταινίας αυτό Κυριακή 1, Οκτωβρίου st . Το τρίτο είναι το Δωμάτιο του Πατριάρχη που είναι ενδιαφέρον. Περίπου 11 ή 12 χρόνια πριν, ένας τύπος με το όνομα Ειρηναίος, Πατριάρχης Ιεροσολύμων, κατηγορήθηκε ότι εκμισθώνει εκκλησιαστικά ακίνητα σε εξτρεμιστικές εβραϊκές οργανώσεις στη χριστιανική Παλαιστίνη, έτσι τον έκαναν μακριά και για να διαμαρτυρηθούν για την αθωότητά του, τον κλειδούσε στα δωμάτιά του στην πατριαρχία και δεν βγήκε για 11 χρόνια! Κανείς δεν τον είδε! Το μόνο που είχε ήταν ένα παράθυρο έξω στο δρόμο και ένα κινητό τηλέφωνο. Ο σκηνοθέτης της ταινίας είναι φίλος του πρώην βοηθού του και κατά κάποιον τρόπο έδωσε την πρώτη συνέντευξη σε 11 χρόνια. Η ταινία δεν κάνει μια κρίση, η οποία είναι ωραία. Αυτό κάνει ένα καλό ντοκιμαντέρ. Αλλά είναι πολύ ενδιαφέρον. Το εσωτερικό ιερό της εκκλησίας, ακόμη και η ισραηλινή μυστική υπηρεσία, εμπλέκεται …. Υπάρχει επίσης μια ωραία ταινία από την Κύπρο, Boy on the Bridge και ένα μυστήριο δολοφονίας – ένα πολύ σπάνιο είδος στον ελληνικό κινηματογράφο – που ονομάζεται The Other Me που έχει πολλές από τις πτυχές ενός κλασικού ντετέκτιβ μυθιστόρημα … «.

Για τους νέους (ηλικίας 12 ετών και άνω), ο καθηγητής Demetro συστήνει τις συνοριακές ψυχές και τα σκυλιά της δημοκρατίας : «Τα παιδιά πρέπει να δουν πώς ζουν άλλα παιδιά και να καταλάβουν πόσο τυχεροί είναι εδώ για να έχουν μια τόσο καλή ζωή, να γνωρίζουν ότι ζουν κάποια παιδιά ….Δεν υπάρχει τίποτα στη ζωή της μέσης αμερικανικής ζωής που μπορεί να τα προετοιμάσει γι ‘αυτό.Η ταινία κάνει μια θαυμάσια δήλωση, «ενώ ορισμένες χώρες κλείνουν τα σύνορά τους, άλλες χώρες ανοίγουν την καρδιά τους». Και αυτή είναι μια υπέροχη σκέψη που θα πάρει από την ταινία. »

NYC GFF TAKE 11 :

Όταν ρωτήθηκε πόσο καιρό χρειάζεται για να προετοιμαστεί για το GFF της NYC, ο καθηγητής DeMetro παραδέχεται ότι είναι μια δέσμευση ενός έτους. «Προσπαθείτε πάντα να συμβαδίσετε με τις ταινίες. Πρέπει να παρακολουθείτε τι σχόλια μια ταινία παίρνει στο box office και τι λένε οι άνθρωποι γι ‘αυτό, έτσι πρέπει να είστε σε εγρήγορση. Βρισκόμαστε σε ένα σημείο που τώρα είμαστε αρκετά γνωστοί, έτσι οι παραγωγοί απλά θα μας στείλουν κομμάτια, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να συμπεριληφθούν. Έχουμε καθιερώσει καλή αξιοπιστία τα τελευταία 11 χρόνια και αυτό κάνει τη δουλειά ευκολότερη, ξέρετε, αλλά την καθιστά πιο υπεύθυνη γιατί έχετε τώρα ένα ιστορικό και φήμη για να ζήσετε. Οι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται για το τι κάνατε στο παρελθόν, δεν θυμούνται αυτό που κάνατε πέρυσι, πληρώνουν χρήματα και θέλουν να έχουν καλό χρόνο όταν έρχονται στις ταινίες ».

Όταν ρωτήθηκε τι εμπνεύστηκε το NYC GFF, ο καθηγητής DeMetro λέει: «Συνολικά, είναι κάτι που απλά πρέπει να γίνει. Ζούμε σε μια πόλη όπου τόσες πολλές χώρες έχουν ξένα φεστιβάλ κινηματογράφου. Η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να το κάνει αυτό για τον εαυτό της, δυστυχώς, έτσι δεν είναι αποδεκτό να μην έχει ελληνική εκπροσώπηση. Οι ελληνικές ταινίες σήμερα είναι πολύ καλές! «Στη συνέχεια, λέει ότι αν και είναι ιδρυτικός διευθυντής 100% πίστωση για την αρχική ιδέα του σημερινού GFF του NYC, πηγαίνει στον Σταμάτη Γκίκα, πρώην εκτελεστικό διευθυντή του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου. «Αυτό συνέβη. Την εποχή εκείνη μόλις συνταξιοδοτήθηκα και συζητήσαμε μεταξύ του Σταμάτη και ενός αμοιβαίου φίλου για το γεγονός ότι υπήρχαν στην πραγματικότητα αρκετά φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου στη Νέα Υόρκη στη δεκαετία του 70 και του 80 που χρηματοδοτήθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση – τα τέλη της δεκαετίας του ’90 επίσης που θυμάμαι – αλλά όταν τα χρήματα άρχισαν να πηγαίνουν προς τους Ολυμπιακούς Αγώνες αυτό σταμάτησε. Έτσι … ήταν περίπου 7 χρόνια από τότε που υπήρχε ένα φεστιβάλ εδώ στη Νέα Υόρκη και ο Σταμάτης είχε αυτή την ιδέα να το ξεκινήσει πάλι. αυτή ήταν ηέμπνευση του. Έτσι μια μέρα ο φίλος του είπε: «Ξέρετε, έχω έναν φίλο που ξέρει λίγο για τις ελληνικές ταινίες και είναι απλώς συνταξιούχος, ίσως θα τον ενδιαφέρει» ΚΑΙ ΉΝ ΕΧΟΥΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ επειδή αγαπώ και μεγάλωσα με ελληνικές ταινίες «Όποιος έχει δει τις πολυάριθμες επιτυχείς επαναλήψεις του φεστιβάλ μπορεί να πει ότι ο καθηγητής DeMetro παίρνει σίγουρα το καθήκον στην καρδιά και ήταν καλά επιλεγμένος για το ρόλο του Διευθυντή, όχι μόνο λόγω της γνώσης του, αλλά επειδή αγαπάει πραγματικά αυτό που κάνει – την έρευνα, τον έλεγχο, τη συνεργασία. «Το γεγονός είναι ότι ο ελληνικός κινηματογράφος είναι πολύ πιο εξελιγμένος και πολύπλοκος σήμερα από ό, τι ήταν στο παρελθόν – να μην υποτιμά το έργο της δεκαετίας του ’50 και του ’60, αλλά δεν είναι πολύ εξελιγμένος κινηματογράφος παγκόσμιας κλάσης ….

ΟΦΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΠΠ :Ο καθηγητής DeMetro μετοχές, «Τώρα δεν προτείνω ότι είναι ειδικά για την πίστη μας ότι αυτό έχει συμβεί, αλλά στα έντεκα χρόνια που έχουμε πραγματοποιήσει αυτό το φεστιβάλ οκτώ από τις προβαλλόμενες ελληνικές ταινίες έχουν πωληθεί για την αμερικανική διανομή ως ξένη ταινίες που προσφέρονται σε επιλεγμένους κινηματογράφους σε μεγάλες πόλεις στις ΗΠΑ. Παίρνουν επίσης την On Demand (Netflix, Amazon). Το περσινό Παγκόσμιο Διαγωνισμό είναι ένα καλό παράδειγμα.Έπαιξε την Καλιφόρνια, το Σικάγο και το τρέξιμο της Νέας Υόρκης υποτίθεται ότι ήταν μια εβδομάδα και επεκτάθηκε σε τρεις εβδομάδες. Το έκανε πολύ καλά και δεν είναι στο Amazon ή την Apple.Επίσης, η Sunro από το προηγούμενο έτος έχει φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Φέτος η μόνη ταινία που έχει πουληθεί μέχρι στιγμής για αμερικανική διανομή είναι η πλατεία Αμερικής . Αυτός είναι ο υποψήφιος για Όσκαρ.ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ :

Η πολυεπίπεδη κοινωνικοοικονομική κρίση έχει επηρεάσει σημαντικά την κινηματογραφική βιομηχανία. Μερικά θετικά, κάποια αρνητικά. Από τη θετική πλευρά, ο καθηγητής DeMetro λέει ότι η κρίση αποθαρρύνει λιγότερο αποφασιστικά μέλη της βιομηχανίας. «Υπάρχει κάτι σχετικά με την κρίση που ξεφορτώνεται τους εκκεντροφόρους της βιομηχανίας και οι άνθρωποι που μένουν είναι άνθρωποι που έχουν κάτι να πουν και θα βρουν έναν τρόπο, έλατα ή πολύ νερό. Για να κάνεις μια ταινία σήμερα στην Ελλάδα είναι μια μεγάλη προσπάθεια. Παρατηρώ πραγματικά ταλαντούχους σκηνοθέτες που πραγματικά σέβομαι να περιμένω 5-6 χρόνια μεταξύ των έργων, επειδή αυτό είναι πόσο καιρό θα πάρει για να αποκαταστήσει τις απώλειες από την πρώτη ταινία για να κάνει την επόμενη και στη συνέχεια να βρει τα χρήματα για το δεύτερο … »

Από την αρνητική πλευρά, η αγορά δεν φαίνεται αρκετά συνεκτική για να διατηρηθεί. «Ξέρετε ότι η μέση ελληνική ταινία σήμερα είναι κάτω από 5.000 ευρώ; Το οποίο είναι γελοίο, πραγματικά. Σε μια αμερικανική ταινία που είναι ο λογαριασμός τροφοδοσίας! Οι ταλαντούχοι άνθρωποι, οι ισχυροί ηθοποιοί και οι καλοί τεχνικοί αντιμετωπίζουν χρόνια προβλήματα λόγω της συνεπούς αποτυχίας του μάρκετινγκ. Στην Ελλάδα, για να είμαι ειλικρινής, δεν υπάρχει κανένας εξαιτίας αυτού δεν υπάρχει ακροατήριο. Δεν μπορείτε να διατηρήσετε μια βιομηχανία που πωλεί 100.000 εισιτήρια … και είναι μόνο η μεγάλη επιτυχημένη ελληνική ταινία που φέρνει 100.000 ανθρώπους. Η μέση ταινία μπορεί να φτάσει τους 10.000, αν είναι τυχερός. Θαυμάσιες ταινίες που κερδίζουν βραβεία στη Θεσσαλονίκη και σε άλλα ελληνικά φεστιβάλ … ανοίγουν στην Ελλάδα και κανείς δεν τα βλέπει. Ίσως επειδή δεν διαφημίζονται; Δεν ξέρω ποια είναι η κατάσταση. Αλλά θα σκεφτόσαστε ότι απλά από περιέργεια κάποιος σε μια ξένη χώρα έδωσε αυτή την ταινία ένα βραβείο, δεν θέλετε να πάτε να το δείτε; Όχι, δεν συμβαίνει έτσι. Και πολλά από αυτά τα πράγματα δεν καταλήγουν στην ελληνική τηλεόραση. Κάποιοι από αυτούς κάνουν. Αλλά πολλοί από αυτούς δεν το κάνουν. Τώρα υπάρχουν ορισμένες υπηρεσίες On Demand στην Ελλάδα, αλλά δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμα. Οτιδήποτε συμβάλλει στη δημιουργία της αγοράς είναι υγιής για τη βιομηχανία, νομίζω, έτσι θα δούμε τι θα συμβεί «.neomagazine

.