Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στην αναστήλωση του μεντρεσέ και τζαμιά.

16 Φεβρουαρίου 2020

Έκλησιαστικό Ρεπορτάζ Ο δημοσιογράφος Νίκος Βάνης

Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στην επίσκεψη του στη δυτική Μακεδονία πρωτεΐνη στους δημάρχους την αναπαλαίωση τα τζαμιά και τα φέρνουν τούρκους επιχειρηματίες αλλά χρηματοδότηση από το τουρκικό κράτος

όμως η κυβέρνησης σαμαρά είπε όχι στη πραγματοποίηση του project της αναστήλωσης των τζαμιών.

Ο Βαρθολομαίος μας έδωσε την άδεια (που απαιτείται για το έργο).

παλιότερα με συνάντηση που είχε με δημάρχους με επιβεβαίωσαν το γεγονός για τα project της αναστήλωσης των
τζαμιών από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο και τον Ταγίπ Ερντογάν

Ο τέως δήμαρχος Ανέστης αγγελης της Καστοριάς ενέκρινε τη χρηματοδότηση της μελέτης του μεντρεσέ τα τζαμιά ο Προϋπολογισμό Άγγιξε τα 25 000 eu κατά τ άλλα λεφτά υπάρχουν από το ταμείο του δήμου κ.Ανέστης αγγελη  

“ακολουθεί”η της μελέτης του μεντρεσέ τα τζαμιά.

. Επισκόπηση στα οθωμανικά μνημεία των τόπων της Μακεδονίας
2.2.1. Καστοριά

Η οριστική κατάκτηση της πόλη της Καστοριάς (εικ. 3α) από τους Οθωμανούς τοποθετείται χρονικά
κατά τη διάρκεια της βασιλείας του I Murat (1262-1389)40. Τα στοιχεία είναι ελλιπή για τον
προσδιορισμό της ακριβούς ημερομηνίας – η πιθανότερη είναι περίπου στα 1385 – όπως και αν
κυριεύτηκε με συνθηκολόγηση ή με έφοδο41.

Η πόλη συνεχίζει να διατηρεί τον χριστιανικό χαρακτήρα που είχε από τα βυζαντινά χρόνια με τις
πολλές εκκλησίες της και οι Οθωμανοί στην αρχή εγκαθίστανται σε μία μόνο συνοικία, εντός της
υπάρχουσας πόλης και έξω από το τείχος προς τα νότια. Κατά τους επόμενους αιώνες λόγω της
πληθυσμιακής τους αύξησης φτάνουν να έχουν τέσσερις συνοικίες το 170942. Ο Τσαμίσης

αποτυπώνει την εικόνα της ύστερης περιόδου και αναφέρει τρεις συνοικίες43: Κουλέ μαχαλά,
Ταμπαχανέ και Κουρσουμλί. Στα ανατολικά της χερσονήσου συνεχίζουν να κατοικούν οι
χριστιανοί, οι οποίοι ήταν περισσότεροι και αντίστοιχα οι εβραίοι σε δικές τους περιοχές (εικ. 3β).
Οι Oθωμανοί είχαν κυρίως διοικητικά και στρατιωτικά καθήκοντα, ενώ με το εμπόριο
ασχολούνταν οι χριστιανοί και οι εβραίοι

Εικόνα 3: α. Καρτ ποστάλ από την Καστοριά, β. οι συνοικίες στη πόλη της Καστοριάς, σημειώνονται με
διαφορετική χρωματική απόχρωση: κόκκινο για τις μουσουλμανικές, μπλε για τους χριστιανούς και κίτρινο για
τους Εβραίους, (http://istorikakastorias.blogspot.com/2010/11/blog-post_06.html)

Οι Οθωμανοί αρχικά δημιούργησαν ανοικτούς χώρους προσευχής (ναμάζια) και στη συνέχεια
οικοδόμησαν επτά τεμένη44, πληροφορία που δίνει και ο Εβλιγιά Τσελεμπή45, σε διαφορετικές
χρονικές περιόδους, τα περισσότερα στο εσωτερικό του κάστρου. Ακόμη, έχτισαν τεκέδες
διαφόρων ταγμάτων, δύο λουτρά στη βόρεια και νότια παραλία αντίστοιχα, εκπαιδευτικά
οικοδομήματα όπως τέσσερα δημοτικά σχολεία, γυμνάσιο και ένα μεντρεσσέ (ανώτερη ιερατική
σχολή),. καθώς και δημόσια κτήρια τα τελευταία χρόνια της οθωμανικής κυριαρχίας.

Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης  

http://ikee.lib.auth.gr/record/310944/files/GRI-2020-26528.pdf

Ο Βαρθολομαίος αντί να ασχολείται με την αναστήλωση των εκκλησιών και όχι τα τζαμιά

όσο αναφορά για του πρωτεργάτες του μακεδονικό αγώνα το κράτος τους έχει ξεχάσει όπως Γερμανός Καραβαγγέλης όπως τον Ίωνα δραγούμη Στέφανος Δραγούμη του Παύλου μελά που τα σπίτια Καταρρέουν και καταπατούνται.. 

ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΗΝ ΔΙΕΘΥΝΤΡΙΑ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ…

Είμαι μουσουλμάνα από την Ελλάδα αλλά είμαι μαζί σας, με τους τούρκους! Ότι θέλετε θα είμαι στο πλευρό σας…
Ξεκάθαρα λόγια στα social από την Έφη Καραγιαννίδου (Elif Karagiannidou πλέον) που διετέλεσε διευθύντρια της

ΕΑΣ σε μια από τις πιο ταραχώδεις εποχές της (με οικονομικά σκάνδαλα και διαμάχες) η οποία εκμουσουλμανίσθηκε, ασπάσθηκε το κοράνι και δηλώνει όπου σταθεί και όπου βρεθεί ότι είναι με την Τουρκία και αγωνίζεται για την κατασκευή τζαμιών και τα δικαιώματα των μουσουλμάνων στην Καστοριά.

Επίσης η κ. Elif λέει στην συνέντευξη της στην τουρκική Sabah ότι τον περασμένο Απρίλιο επισκέφθηκε τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο μαζί με τον Δήμαρχο Καστοριάς και τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας για να του ζητήσουν την άδεια για την πραγματοποίηση του project της αναστήλωσης των τζαμιών.
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας μας ανέφερε ότι η κα. Καραγιαννίδου όντως βρέθηκε στην Κωνσταντινούπολη το ίδιο διάστημα που μετέβη ο ίδιος και ότι η μόνη αναφορά που έγινε αφορούσε στην αναστήλωση του μεντρεσέ και όχι τζαμιά.

Η ίδια η κα Καραγιαννίδου αναφέρει στη συνέντευξη της στην τουρικική Sabah:

Το ελληνικό Πατριαρχείο δεν εγκρίνει το έργο και δοκίμασα την τύχη μου στο Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης. «Πέρυσι τον Απρίλιο, ήρθαμε στην Κωνσταντινούπολη με τον δήμαρχο της Καστοριάς και τον κυβερνήτη της Δυτικής Μακεδονίας. Πήγαμε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης για να πάρουμε άδεια από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Η επίσκεψή μας αυτή έγινε λόγω κάποιων προβλημάτων που έχαμε με τον Αρχιεπίσκοπο στην Ελλάδα ο οποίος διαφωνεί με το εν λόγω project. Ο Βαρθολομαίος μας έδωσε την άδεια (που απαιτείται για το έργο). Τώρα περιμένουμε την άδεια από την ελληνική κυβέρνηση, κυρίως του Υπουργείου Πολιτισμού και του Υπουργείου Εξωτερικών της »

 

ΑΝΕΣΤΗΣ ΑΓΓΕΛΗΣ: ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ

??????????? ?????????????: ????? ???? ?????????? ??????? ???? ????? ??????????

 

 

.