Ανέστης Μαντάς

28 Φεβρουαρίου 2004

Mandas2στην Ραδιοφωνική εκπομπή “Ελληνικό Φαινόμενο” με τον δημοσιογράφο Νίκο Βάνη. Ένας από τους πιο γνήσιους μπορώ να πω λαϊκούς τραγουδιστές της γενιάς του, και αυτό το λέω χωρίς υπερβολή. Ανέστη θέλω να σε καλωσορίσω και να σ΄ ευχαριστήσω που με τίμησες με την παρουσία σου.

 Πως βλέπεις την Θεσ/νίκη μετά από τόσο χρόνο απουσίας σου από τις πίστες της.

Ανέστης Μαντάς: Σ΄ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Πρέπει όμως να μου διευκρινήσεις την ερώτηση, πως την βλέπω σαν διασκέδαση, ή πως είναι απέναντι σ΄εμένα;;

Ν. Βάνης: Απέναντι σε σένα μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας.

Α. Μαντάς: Πιο καλά απ΄ ότι θα έπρεπε φίλε μου, ο πολύς κόσμος δεν ξέρει γιατί εγώ έλλειψα τόσο καιρό;; Τι βάσανα, τι προβλήματα είχα και μπορεί να σκεφτόταν ότι ήθελε. Φυσικά με τους πιο κοντινούς μου είχα τηλεφωνική επικοινωνία, αλλά ο πολύς κόσμος δεν ξέρει, σου λέει αυτός μας ξέχασε. Απλά τελικά με τον τρόπο που μ΄ αγκάλιασαν, από τα χαμόγελα που είδα, ειλικρινά συγκινήθηκα, γιατί λέω ότι υπάρχει μια προίκα.

Ν. Βάνης: Πως θα πρέπει να είναι ο καλλιτέχνης απέναντι στον κόσμο;;

Α. Μαντάς: Ανάγκη έχουμε από τον καθένα, από την κάθε καλή κουβέντα. Εμείς οι καλλιτέχνες κρινόμαστε κάθε μέρα, δίνουμε εξετάσεις, και αυτός που μας κρίνει είναι ο κόσμος.

Ν. Βάνης: Να σου πω πως εγώ βλέπω την πόλη μας στον τομέα της διασκέδασης;; Κατ΄ αρχήν είναι τιμή που έρχονται από την Αθήνα εδώ για να διασκεδάσουν.

Α. Μαντάς: Δεν το συζητάμε, και δεν είναι ότι έρχονται τώρα μόνο.

Ν. Βάνης: Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έρχονται όλοι οι Αθηναίοι κα διασκεδάζουν στην πόλη, και περνούν καλά.

Α. Μαντάς: Να σου πω το καλύτερο, ότι τα τελευταία τρία χρόνια έρχονται οι Αθηναίοι επιχειρηματίες που δεν πατούσαν ποτέ εδώ, ή σπανίως στις δισκογραφικές εταιρείες και ψάχνουν για ταλέντα, γιατί το πήραν απόφαση ότι εδώ κάτι συμβαίνει.

Ν. Βάνης: Η Αθήνα είναι απρόσωπη πόλη, οι αποστάσεις για να μετακινηθείς είναι μεγάλες χρειάζεται πολύς χρόνος.

Α. Μαντάς: Η αλήθεια είναι ότι έχει ξεφύγει το πράγμα εκεί, και ειλικρινά είναι κοινωνικό το πρόβλημα με την κυκλοφορία στην Αθήνα. Στεναχωριέμαι όταν σκέπτομαι τους ανθρώπους οι οποίοι θα πρέπει να ξεκινήσουν από κάποια περιοχή το πρωί και να φτάσουν μετά από δύο ώρες στην δουλειά τους.

Ν. Βάνης: Νομίζω ότι οι Αθηναίοι διαφέρουν από εμάς, είναι πιο ψεύτικοι, ενώ εμείς είμαστε πιο ανθρώπινοι.

Α. Μαντάς: Εγώ θα σου έλεγα ότι είναι πιο διακριτικοί. Δεν είναι θέμα ότι είναι ψευτιά για να σε γελάσουν, τουλάχιστον αυτό λέει η δική μου προσωπική εμπειρία, χωρίς να θέλω να υποστηρίξω την Αθήνα, είμαι γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιός. Απλά οφείλω να πως ότι πάω και λέω ότι είμαι Θεσσαλονικιός με αγκαλιάζουν με αγάπη. Τώρα θα μου πεις ότι έχουμε δώσει εξετάσεις και τις περάσαμε με άριστα, μας θαυμάζουν και μας αγαπάν, πάντως δεν υπάρχει κακή διάθεση από μέρους τους. Και εγώ όταν πήγα για πρώτη φορά μου έλεγαν, πρόσεχε, δεν είδα όμως κάτι κακό προς την Θεσ/νίκη. Άλλα εάν είναι πιο σκληρά τα πράγματα στα επαγγέλματα. Πρωτεύουσα του κράτους είναι, εκατομμύρια παίζονται, πρέπει να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά. Λογικό δεν είναι;;

Ν. Βάνης: Ορισμένα πολιτιστικά κέντρα δεν προσέχουν τον κόσμο, όσον αφορά στην τιμή της φιάλης, το σέρβις, τα λουλούδια, την θέση που θα καθίσει, όλα αυτά παίζουν μεγάλο ρόλο.

Α. Μαντάς: Σίγουρα αυτά θα πρέπει να προσέχουν. Διασκέδαση είναι από την πόρτα που μπαίνεις, μέχρι που θα βγεις.

Ν. Βάνης: Εδώ στην Θεσ/νίκη οι επιχειρηματίες έχουν ρίξει πολλά χρήματα για την βελτίωση, ή την κατασκευή πολιτιστικών κέντρων, εν συγκρίσει με την Αθήνα.

Α. Μαντάς: Αυτό που λες είναι αλήθεια. Η Θεσ/νίκη τα τελευταία χρόνια έχει αλματώδη ανάπτυξη όσον αφορά τα πολιτιστικά κέντρα όπως τα λες εσύ.

Ν. Βάνης: Και μια ερώτηση Ανέστη άσχετη με την καλλιτεχνία. Τι ομάδα είσαι;;

Α. Μαντάς: Εγώ είμαι Τουμπιώτης, έχω συμπάθεια στον ΠΑΟΚ, αλλά δεν είμαι οπαδός φανατικός, δεν είμαι περίεργος μπορώ να σου πω ότι είμαι ψιλοάσχολος, λόγω άγνοιας μου επάνω στα Αθλητικά θέματα. Φανατικός δεν υπήρξα ποτέ, γιατί δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ, είμαι άλλος τύπος, την ώρα που οι άλλοι λένε τα ποδοσφαιρικά εγώ κάνω άλλες δουλειές.

Ν. Βάνης: Εσύ τρέχεις, είσαι αγωνιστής.

Α. Μαντάς: Αλλά πιστεύω ότι αυτό που υπάρχει στην Θεσ/νίκη και έχει χαθεί από την πρωτεύουσα, είναι η ζεστασιά που μου θυμίζει τα παλιά. Θυμάμαι ότι με τον συχωρεμένο τον πατέρα μου όταν βγαίναμε βόλτα την Κυριακή στην Τούμπα, ανά δύο τετράγωνα λέγαμε πεντακόσιες καλημέρες.

Ν. Βάνης: Δηλαδή υπάρχει ανθρωπιά.

Α. Μαντάς: Απλά είναι τα πράγματα, και στο τέλος η αληθινή ευτυχία βρίσκεται σε πολύ απλά πράγματα, ας μην το ξεχνάμε αυτό, μας έβαλαν σε ένα λούκι και τρέχουμε να πάρουμε εκείνο και το άλλο, είναι ένα σύστημα περίεργο, που όσα και αν έχουμε, μας λείπουν άλλα τόσα.

Ν. Βάνης: Οι υποδομές της Θες/νίκης μ΄ αυτές της Αθήνας είναι πολύ πίσω, και αναφέρομαι σε όλα τα μεγάλα έργα που έγιναν στην Αθήνα

Α. Μαντάς: Εμένα Νίκο μην με κάνεις συνέταιρο σε τέτοιες δηλώσεις. Εάν πας ακόμα πιο βόρεια είναι πιο χειρότερα τα πράγματα, δηλαδή όσο απομακρυνόμαστε από την πρωτεύουσα συμβαίνει το ίδιο, όχι μόνο στην Ελλάδα.  

Ν. Βάνης: Στην Ελβετία, στην Ιταλία, την Αμερική συμβαίνουν άλλα πράγματα. Α. Μαντάς: Πας τα για να τα γνωρίζει ο κόσμος. Εγώ να σου πω Νικόλα τι πιστεύω ότι συμβαίνει, γενικά ο κόσμος έπαψε να μιλά και να ενίσταται.

Ν. Βάνης: Να μην έχει δημοκρατικό λόγο.

Α. Μαντάς: Δεν ξέρω τι γίνεται. Πέφτουν φάπες και κανείς δεν μιλά. Κατά τα άλλα εν συγκρίσει με τους άλλους είμαστε παράδεισος . Για να φτάσουμε στα όρια της ανέχειας που υπάρχει σε κάποια Ευρωπαϊκά κράτη, και λέγοντας ανέχεια εννοώ ότι κάποιοι πιστεύουν ότι το να έχεις καλύτερο αυτοκίνητο και σπίτι, αν πάνε να το ανταλλάξουν όμως με χίλια πράγματα που λείπουν από την Ευρώπη και υπάρχουν στην Ελλάδα θα πάθουν πλάκα, θα πουν αμάν Ελλαδίτσα με ντοματούλα ελίτσα και λιακάδα, και κάτσε να πάω και στην παραλία να κάνω μπάνιο.  

Ν. Βάνης: Εγώ στην εκπομπή μου Ανέστη δεν κάνω στημένες ρωτήσεις, είναι τελείως διαφορετική από τις άλλες, δεν είναι στημένη.

Α. Μαντάς: Μου επιτρέπεις να κάνω μια παρατήρηση εδώ. Καλοκαίρι πέρυσι στεναχωρημένος στην Αθήνα με κάτι προσωπικό, πάω και κάθομαι μπροστά στην παραλία με το αυτοκίνητο, ανοίγω το ραδιόφωνο, νομίζω ότι ήταν πρόπερσι, όχι πέρυσι, πότε είχε γίνει εκείνο το μπάχαλο με τις κεραίες, ακούω λοιπόν ένα πειρατή που ήταν με άλλους δύο φίλους, έλεγαν κουτσομπολιά, έβαζαν τραγούδια, έκαναν αφιερώσεις και θυμήθηκα τα παλιά χρόνια. Την ζωντάνια που είχε το ραδιόφωνο, που προσέφερε παρηγοριά, άφηνε την φαντασία ελεύθερη ρε φίλε. Έλεγες τώρα αυτός τι είναι χονδρός με μουστάκι, είναι καλός, είναι κακός, είναι μούτρο, τι είναι;; Στεναχωριέμαι που έχει γίνει μια κονσέρβα και δεν ακούμε τραγούδια. Πρέπει να υπάρχουν στο ραδιόφωνο πέντε άνθρωποι να ακούν τα ζόρια του κόσμου, αντιθέτως οι περισσότεροι κάνουν χαβαλέ,  παραβιάζουν τους κανόνες, τα δήθεν και τα πρέπει, εμένα μου λείπει αυτό από το ραδιόφωνο. Εσένα σε ακούω γιατί είσαι ελεύθερος.

Ν. Βάνης: Δημοκρατία σημαίνει πολυφωνία, ελεύθερη σκέψη και λόγος. Το σύνταγμα μας λέει ότι οι συχνότητες ανήκουν στο λαό.

Α. Μαντάς: Ας επαναφέρουμε την συνέντευξη μας στην τάξη. Μου έλεγες μπράβο τους επιχειρηματίες της Θεσ/νίκης που την τιμή της φιάλης χαμηλή, το ίδιο και τα λουλούδια, και για το πόσο καλά είναι τα πράγματα.

Ν. Βάνης: Στην πόλη μας οι μαέστροι έκαναν ωραία προγράμματα, προσεγμένες δουλειές.

Α. Μαντάς: Αυτό ξαναπέστο. Πράγματι είναι πολύ καλά τα προγράμματα, πολύ καλοστημένα. Έκανα μια βόλτα για να δω νέα παιδιά της πόλης τα οποία έχουν μπροστά τους δρόμο, εκείνο που μου έκανε εντύπωση είναι ότι όλοι τα καινούργια παιδιά στο χώρο έχουν αυτοπεποίθηση.

Ν. Βάνης: Οι νέοι δεν θα πρέπει να είναι στημένοι.

Α. Μαντάς: Από τους νεαρούς καλλιτέχνες που ακόμα ψάχνουν την ταυτότητα τους, δεν θα πρέπει να είμαστε και τόσο απαιτητικοί. Είναι σε καλό δρόμο πάρα πολλά παιδιά, δηλαδή το φυτώριο πιστεύω ότι είναι γεμάτο στην πόλη. Οι δισκογραφικές θα πρέπει να ανέβουν επάνω για να δουν τι παίζει.

Ν. Βάνης: Πως βλέπεις τον φίλο μου τον Χρυσοχοΐδη;;

Α. Μαντάς: Τον είδα αδυνατισμένο και χάρηκα, έγινε στιλάτος με ωραίο μαλλί, τον είδα κούκλο, χαμογελαστό, παίζει εντός έδρας και είναι ήρεμος.

Ν. Βάνης: Στο μαγαζί όπου εμφανίζεσαι βλέπω να έρχονται πολλές γυναικοπαρέες.

Α. Μαντάς: Εγώ Νίκο και από την δεκαετία που εμφανιζόμουν εδώ στην πόλη, είχα μια πολύ καλή σχέση με τις γυναίκες. Μου έχουν εμπιστοσύνη στο ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ξεφύγω από τα όρια μου, και επειδή αγαπώ το γυναικείο φύλο πάρα πολύ και το σέβομαι, νομίζω ότι είμαι ένας καθρέφτης. Γιατί όλες αυτές οι σχέσεις είναι χημεία, είναι παίρνω, δίνω, δηλαδή να στο πω αλλιώς ποτέ δεν ήμουν αλήτης με τα κορίτσια. Δεν φεύγω από τα όρια μου εύκολα και αυτό τους αρέσει.

Ν. Βάνης: Πόσες δισκογραφικές δουλειές έχεις κάνει;;

Α. Μαντάς: Έχω κάνει τρεις δισκογραφικές δουλειές. Η πρώτη έγινε όταν με είδαν στην εκπομπή “Μεταξύ μας” με την Έλντα Πανοπούλου, με είδε ο παραγωγός της BMG Νίκος Καραγιάννης και η οποία σήμερα δεν υπάρχει, και με πήρε τηλέφωνο. Έβαλε τότε το μετρ του Πανταζή τον Νόντα το 1997 και του λέει, πάνε να βρεις αυτόν που είδα στην τηλεόραση. 

Έγινε τότε ένα συμβόλαιο στην BMG με διευθυντή τον Γιώργο Λεβέντη, που είναι σήμερα διευθυντής της Heaven. Ξεκινήσαμε με τον Νίκο Καραγιάννη και ολοκληρώσαμε την δουλειά. Πέσαμε όμως επάνω στην αλλαγή διευθυντών, έφυγε ο Λεβέντης για την Ariola της Αμερικής, η οποία είναι θυγατρική της BMG, και ήλθε ο Πάνος Θεοφανέλης, ο οποίος είχε κάποια διαφορετική κουλτούρα, και κάπου εκεί έγιναν κάποιες ταλαντεύσεις, όσον αφορά στην δρομολόγηση της παρουσίασης της δουλειάς μου, και το πόσο σωστά ήταν όλα αυτά που είχαμε φτιάξει, γιατί τα βρήκε έτοιμα. Ζήτησε να γίνει ξανά ο δίσκος από την αρχή, εγώ όμως πιεζόμουν γιατί είχα ανακοινώσει σε Θεσ/νίκη Αθήνα ότι βγαίνει ο δίσκος, είχα πάει με Σ. Γονίδη στο “Τούνελ”. Μέσα λοιπόν στα ζόρια κάναμε λάθος κίνηση, παρ΄ όλα αυτά έμειναν δύο κομμάτια από τον πρώτο δίσκο το  “ Αν είναι να φύγεις και ότι “Αφήνεις σ΄ αφήνει” τα οποία είναι προίκα, είναι λαϊκά, το ένα του Σ. Γονίδη, το άλλο του Στεργίου, τα λέω ακόμα και σήμερα πάντα στα προγράμματα μου.

Στην συνέχεια ένας δικός μας ο Κώστας Μποσινάκης, ο οποίος ήταν με το συγκρότημα τον “Σαμποτέρ”, ο οποίος όταν σταμάτησε από τους Σαμποτέρ έγινε παραγωγός στην Alpha Records, και μου λέει ανέβα επάνω. Τότε εγώ εμφανιζόμουν στο “Ποσειδώνιο” με τον Γ. Πλούταρχο, έρχεται λοιπόν και μου λέει, τέλος Ανέστη είμαστε Θεσσαλονικείς και η δύο, πάνε να συνεργαστούμε επάνω. Πήγα στην Alpha Records, πότε ήταν να μπει και ο Βαρδινογιάννης και άλλαξε το θέμα, όντως έγινε ένα συμβόλαιο, είπαν τον θέλουμε τον Α. Μαντά, γιατί είναι λαϊκός τραγουδιστής.

Έρχεται ο δεύτερος δίσκος με τίτλο “Τι να εξηγήσω, στον οποίον υπάρχει το “Δύο φορές ακόμα αν ζούσα”, “Είσαι κομμάτι από την ζωή μου”, “Μην μ΄ αγαπάς τόσο πολύ κακομαθαίνω”, κομμάτια τα οποία ακούστηκαν πανελλαδικά. Δεν έκανα κανένα χρυσό, αλλά και τα χρόνια είναι δύσκολα για τους λαϊκούς, πιστεύω ότι σήμερα με λαϊκά τραγούδια δύσκολα να κάνεις σήμερα χρυσούς, ή πλατινένιους. Θέλω δε να πω ότι σαν λαϊκός τραγουδιστής κάθε φορά που ετοιμάζω ένα δίσκο, σκέπτομαι ότι θα κρατήσω δύο τραγούδια για να τα λέω τα επόμενα χρόνια. Δεν αναλώθηκα με τραγούδια τα οποία θα ξεχαστούν.

Ο λαϊκός τραγουδιστής πιστεύω ότι περνά από την συνείδηση του κόσμου, τον αγαπά, τον πιστεύει, είναι διασκεδαστής, και από εκεί και πέρα τα σουξέ κάθε χρόνο, είναι μια ζαριά, και δες ονόματα στο χώρο την μια χρονιά πανικός, την άλλη λιγότερο, τα η άλλη, την άλλη περισσότερο. Το θέμα είναι εάν έχεις τοποθετηθεί ανάμεσα στις αναγνωρίσιμες φωνές, ο κόσμος περιμένει κάτι από σένα κάθε χρόνο, για μένα αυτό είναι υγιής επαγγελματίας, καλλιτέχνης που αγαπά την δουλειά του και κάνει τις δισκογραφίες του. Το να κυνηγήσω εγώ ένα εφήμερο σουξέ, δεν το κάνω. Θα έλθω στην παρουσίαση του καινούργιου μου δίσκου, που θα κυκλοφορήσει μετά το Πάσχα, ο οποίος θα είναι πολύ προσεγμένος από μουσική και στίχο. Σαν λαϊκός τραγουδιστής θέλω να κάνω διαχρονική καριέρα, να αφήσω 10-20 τραγούδια, που εάν καταφέρω και λένε 2-3 μετά από τριάντα χρόνια, πιστεύω ότι θα έχω πετύχει. Αυτό πιστεύω Νίκο ότι είναι η δισκογραφία.

Ν. Βάνης: Αυτήν την εποχή είσαι στο ψάξιμο των τραγουδιών για την καινούργια σου δισκογραφική δουλειά;;

Α. Μαντάς: Δεν είναι στο ψάξιμο, η δουλειά έχει σχεδόν τελειώσει το ρεπερτόριο, απλά πάνω στην ολοκλήρωση έτυχε να ανοίξω κάποιες συνεργασίες με πολύ σημαντικούς ανθρώπους του χώρου, και πήγε δύο μήνες πίσω η δουλειά, αλλά θα είναι κάτι που με αντιπροσωπεύει απόλυτα.. Έχω πολύ καλά θέματα και νοιώθω όμορφα. Ελπίζω τα τραγούδια να τα αγαπήσει ο κόσμος στο μέτρο που αυτός θα θέλει, αλλά θα αξίζουν και αυτά.

Ν. Βάνης: Να πούμε δε ότι ενώ βρισκόσουν στην Αθήνα το όνομα σου συζητείτο από επιχειρηματίες για να έλθεις στην πόλη.

Α. Μαντάς: Με βόλευε να έλθω το ξέρεις αυτό.

Ν. Βάνης: Η γνώμη η δική μου είναι ότι θα έπρεπε να έλθεις πιο νωρίς.

Α. Μαντάς: Να το πούμε ξεκάθαρα μόνο επαγγελματικά. Όταν έφυγα από μια πορεία τεσσάρων σεζόν από την πόλη στις “Μούσες”, και δύο στο “Ρόδον”, η οποία ήταν πάρα πολύ επιτυχημένη. Έφυγα και πήγα στην πρωτεύουσα για να φέρω κάτι. Τι ήθελα εγώ να φέρω, και πως ήλθαν οι συνθήκες δεν βόλεψε να το παρουσιάσω. Δηλαδή ήμουν επάνω στο δίσκο “Δύο φορές”, ήταν εκτός σεζόν η φάση, δεν μπορούσα να σκλαβωθώ χειμερινή σεζόν στην Θεσ/νίκη , λέω μήπως έλθω το Πάσχα. Δυστυχώς βρέθηκα σε μια κατάσαστη που φεύγοντας από τα τοπικά σχήματα ως επικεφαλής, και κάποια στιγμή βρέθηκα σε μια βαθμίδα μεγαλύτερη, δεν μπόρεσα να έλθω ως επικεφαλής, γιατί όντως  λαϊκός τραγουδιστής δεν μπορώ να έλθω σαν τέταρτο όνομα σε ένα τεράστιο μαγαζί με φίρμες, γιατί δεν θα μπορέσω να πω αυτά που θέλει ο κόσμος. 

Έχω κοινό που με αγαπά και θέλει να με ακούει. Άραγε γιατί να έλθω σε ένα τεράστιο μαγαζί, δεν έκανα μεγάλη επιτυχία που να δικαιολογεί ότι θα γεμίζει. Τα πιο μικρά μαγαζιά, τα πιο νεανικά δεν μου έδωσαν τα εχέγγυα για να έλθω ένα σκαλοπάτι πιο πάνω. Αυτήν την στιγμή “Οι Γοργόνες” θέλησαν να κάνουν ένα βήμα μπροστά, θέλεις για διαφημιστικούς λόγους, για παρουσίαση, είναι πέντε πράγματα τα οποία με τίμησαν σαν καλλιτέχνη, για κάποια προηγούμενη ιστορία που έχω στην πόλη, για ένα νέο πρόσωπο που έχω μετά από τρεις δισκογραφίες. Καλώς ή κακώς οι επιχειρηματίες των υπολοίπων μαγαζιών δεν μου έκαναν μια αξιόλογη πρόταση που να δικαιολογεί ότι γύρισε ο Ανέστης.

Ν. Βάνης: Εγώ γνωρίζω ότι είχες προτάσεις.

Α. Μαντάς: Υπήρξαν προτάσεις από μαγαζιά μεσαίου βεληνεκούς πέρυσι, αλλά δεν τα βρήκαμε. Δεν είναι ότι είμαι κανένας περίεργος και το ξέρεις, απλά πρέπει να γίνονται στους καλλιτέχνες και κάποιες επενδύσεις.

Ν. Βάνης: Ανέστη να στείλουμε τους χαιρετισμούς μας στην Βοστόνη των ΗΠΑ, όπου μας καούν μέσω των “Ραδιοκυμάτων”. 

Α. Μαντάς: Θέλω να στείλω τους χαιρετισμούς μου σ΄ όλους τους ομογενείς. Πρέπει δε να σου πω κάτι, που δεν ξέρεις. Πριν από τρία χρόνια πήγα να ρωτήσω εταιρείες που διοργανώνουν site στο διαδίκτυο, για να μου κάνουν ένα official site, το οποίο λειτουργεί εδώ και τρία χρόνια. Εάν ακούν κάποιοι που τους ενδιαφέρει είναι www.Anestismantas. Πολλοί λοιπόν μου λένε έχεις site και εγώ έκπληκτος τους λέω, τι site έχω;;. Υπήρχε οργανωμένο site με φωτογραφικό υλικό από την ομογένεια της Αμερικής. Έπαθα ζημιά, ήταν απίστευτο, από τότε δηλαδή που είχα τον πρώτο μου δίσκο, γι΄ αυτό εξεπλάγην. Η αγάπη για τους καλλιτέχνες είναι μεγάλη, και την δείχνουν με κάθε τρόπο, είναι συγκινητικό.

Ν. Βάνης: Πως είδες τα μαγαζιά της Θες/νίκης;;

Α. Μαντάς: Δεν πρόλαβα να δω πολλά, γιατί ξεκίνησα την δουλειά, πρέπει να ζητήσω συγνώμη από αυτούς που δεν πρόλαβα να πάω να δω, είτε αφορά σχήματα, είτε club, είτε φίλους. Ξέρεις ότι δεν ήταν προγραμματισμένο να έλθω στην Θες/νίκη, γιατί είχα στούντιο, γι΄ αυτό και ζήτησα δύο ρεπό από το μαγαζί για να τελειώσω την δισκογραφική μου δουλειά. Δεν θα πρέπει λοιπόν να με ψάχνουν στο ρεπό, και να λένε γιατί δεν ήλθε ο Μαντάς να μας δει. Όταν έκανα πρόβες πήγα στο “Ρόδον”, “Μούσες”, “Μαμούνια”, “FIX”. Δεν είδα ολόκληρα τα προγράμματα, όμως ειλικρινά έπαθα πλάκα, για τον τόσο επαγγελματισμό των νέων προσώπων που απαρτίζουν τα σχήματα, με τους μαέστρους, με τις ιδέες του, πως περνούν από το ένα κομμάτι στο άλλο.  

Γιατί εδώ στην πατρίδα επειδή δεν έχουμε φίρμες όπως στην Αθήνα, είναι πολύ δύσκολο να κρατήσουν την προσοχή του κόσμου. Εμένα τα νεαρά παιδιά που δεν τα ξέρω καν μου κράτησαν την προσοχή, είναι καινούργια στο χώρο, με καλοστημένα προγράμματα που τους προστατεύουν. Η Θεσ/νίκη έχει μαέστρους γάτες που εάν κατέβαιναν κάτω και συνεργαζόντουσαν με επωνύμους καλλιτέχνες μπορεί να άλλαζαν και τα καλλιτεχνικά δρώμενα των Αθηνών.

Ν. Βάνης: Όντως έχουμε πολύ καλούς μαέστρους. Νικολαΐδης, Κυπαρίσσης, και πολλοί άλλοι.

Α. Μαντάς: Ο Κυπαρίσσης είναι συνεργάτης. Ένα χρόνο επίσημα είναι ο δικός μου μαέστρος. Ο Χρήστος είναι ακούραστος, έχει πολύ καλή αισθητική και άποψη και υπάρχει συνεννόηση μεταξύ μας.

Ν. Βάνης: Νομίζεις Ανέστη ότι σήμερα υπάρχουν νέα παιδιά που θα κάνουν την ανάλογη πορεία με αυτήν που έκαναν ο Β. Καρράς, Ζ. Μελάς, Π. Τερζής, Σ. Φωτιάδης, Δ. Κοντολάζος, Αντύπας, Μ. Κεφάλα;;

Α. Μαντάς: Επειδή πέρασα στα γρήγορα να δω τι γίνεται, δεν μπορώ να σου πω ότι ξεχώρισα ονόματα, αλλά σίγουρα υπάρχουν ταλέντα. Για τους νέους δεν λες τίποτα;; Α. Ρέμος, Ν. Κουρκούλης, Δ. Χρυσοχοΐδης, Χ. Πάζης, Α. Μαντάς.

Ν. Βάνης: Ναι αυτοί είναι της επόμενης γενιάς.

Α. Μαντάς: Δεν πρόλαβα να πάω στο “Ρόδον”, όπου εδώ εμφανιζόταν ο Ν. Κουρκούλης και του ζητώ συγνώμη.

Ν. Βάνης: Ο Νίκος φέτος έκανε την εμφάνιση του μετά από τρία χρόνια απουσίας από τις πίστες.

Α. Μαντάς: Δεν χάνεται τίποτα. Θυμάσαι τον Βασίλη Καρρά που τον ξέραμε μόνο από την Θεσ/νίκη, και ξαφνικά με έναν δίσκο έκανε μεγάλη επιτυχία.

Ν. Βάνης: Ο Β. Καρράς είναι ιστορία για το Ελληνικό τραγούδι.

Α. Μαντάς: Ήμουνα προχθές στο χωριό της Ειρήνης, πήγα τον είδα του λέω ήλθα να πάρω ευλογίες γελούσε. Ο Βασίλης το όνειρο του κάθε καλλιτέχνη το έκανε πραγματικότητα στην ζωή του και στην καριέρα του. Του εύχομαι να είναι γερός, το μόνο μικρό παραπονάκι που έχω, όπως και άλλοι συνάδελφοι είναι ότι ενώ γράφει πάρα πολύ καλά τραγούδια τον τελευταίο καιρό τεμπελιάζει, θέλουμε να μας βοηθήσει.

Ν. Βάνης: Ο Βασίλης έχει βοηθήσει πολύ κόσμο. Επίσης έχει κάνει πολλές φιλανθρωπίες.

Α. Μαντάς: Ο Βασίλης δεν είναι τυχαίος

Ν. Βάνης: Ο Β. Καρράς έχει τιμήσει την πόλη, πράγμα το οποίο δεν συνέβη με άλλους καλλιτέχνες.

Α. Μαντάς: Ξέρεις τι παθαίνουμε, πορωνόμαστε, θέλουμε να γυρίσουμε με το καλάθι. Και κατεβαίνουμε στην Αθήνα, παλεύουμε, σκοτωνόμαστε, να φέρουμε κάτι. Δηλαδή όταν έρχεται π.χ ο Α. Ρέμος και φέρνει τρις και τέσσερις φορές πλατινένιο, είναι ιστορία αυτό Νίκο μου. Θέλω να σου πω ότι παλεύουμε και πάνω στον αγώνα μπορεί να ξεχαστούμε κιόλας. Πιστεύω ότι η Θες/νίκη είναι τέτοια μάνα που δεν ξεχνιέται από κανέναν.

Ν. Βάνης: Θέλω την γνώμη σου για τον Ζαφείρη Μελά.

Α. Μαντάς: Ο Ζαφείρης είναι μια σπουδαία λαϊκή φωνή, γνήσια λαϊκή με άπειρες δυνατότητες που πιστεύω ότι δεν έχει πάρει αυτό που ανήκει. Είναι καταξιωμένος ο Ζαφείρης, έχει μεγάλο κοινό, αλλά στην διαδρομή που κάνει, δεν είδα να τον στηρίζουν, όπως στηρίζουν π.χ κάποια άτομα τα οποία δεν είναι έτοιμα για να τους δείξουμε τόσο σεβασμό. Δίπλα στον Ζαφείρη θα ήθελα περισσότερα άτομα να τους στηρίζουν, γιατί είναι μια μεγάλη σπουδαία φωνή της Ελλάδος η οποία αφήνει, και συνεχίζει να αφήνει ιστορία, και πιστεύω έχει να δώσει ακόμα.  

Ν. Βάνης: Την Δευτέρα το σωματείο “Μέθεξης” βραβεύει τον Πασχάλη Τερζή, θέλω την γνώμη σου και γι΄ αυτόν τον καλλιτέχνη.

Α. Μαντάς: Ο Πασχάλης είναι ένας μεγάλος λαϊκός τραγουδιστής ο οποίος έχει ίσως το πιο ανέπαφο και χαμηλό προφίλ που έχω δει ποτέ, σε τέτοιου μεγέθους όνομα καλλιτέχνη. Ακόμα και ο τρόπος, η συμπεριφορά του. Είναι τιμή σε έναν καλλιτέχνη να υπηρετεί το λαϊκό τραγούδι.

Ν. Βάνης: Πρέπει να υπάρχουν όλα τα είδη των τραγουδιών;;

Α. Μαντάς: Να υπάρχουν γιατί όχι.

Ν. Βάνης: Σήμερα βλέπουμε ότι προωθείται το pop, το μοντέρνο τραγούδι και όχι το λαϊκό από τα περισσότερα ραδιόφωνα.

Α. Μαντάς: Εννοείς ότι γίνεται υπερβολή υπέρ αυτού του είδους της μουσικής και είναι εις βάρος του λαϊκού τραγουδιού. Αυτά πιστεύω ότι είναι σημεία των καιρών Νίκο, αλλά έχουμε χρέος να πούμε ότι γίνονται κινήσεις δισκογραφικές, πολύ σημαντικές και από νέους καλλιτέχνες σε χώρους οι οποίοι είναι λαϊκοί. Και ο Γιάννης Κότσιρας μπορούμε να πούμε ότι είναι έντεχνος λαϊκός, λες και τα άλλα είναι άτεχνα. Βλέπουμε καλλιτέχνες σαν τον Μ. Χατζηγιάννη που τους λατρεύει η νεολαία, και εγώ δεν σκέπτομαι ότι χάνω κόσμο από την δουλειά που κάνει ο Μ. Χατζηγιάννης, ή ο Γ. Κότσιρας. Όλα αυτά πρέπει να συνυπάρχουν και ο καθένας να έχει την ώρα και την μερίδα του από την αγάπη του κόσμου.Αυτό δε που είπες για τα Ραδιόφωνα ισχύει, είναι υπερβολή για ορισμένα τραγούδια να ακούγονται πολλές φορές.

Ν. Βάνης: Στον καινούργιο σου δίσκο τους στίχους γράφει ο καταξιωμένος Πάνος Φαλάρας και ο Βασίλης Κελαϊδής, σε μουσική του Τάκη Μπουγά.

Α. Μαντάς: Είναι τιμή μου γιατί σ΄ αυτήν την φάση χρειάζομαι κάτι καλό. Με πίστεψαν και στάθηκαν αυτοί οι άνθρωποι δίπλα μου.  Μου είπαν λοιπόν ότι θέλουν να με δουν να γράφω μια σημαντική πορεία στο χώρο, γιατί οι εξετάσεις που έδωσα με φέρνουν σ΄ ένα σημείο που πρέπει να ευοδωθεί, όλη αυτή η προσπάθεια, ευελπιστώ να πάνε όλα καλά.

Ν. Βάνης: Θέλω να μου πεις λίγα λόγια για τον Πάνο Φαλάρα.

Α. Μαντάς: Ο Πάνος έχει το πιο χαμηλό προφίλ που μπορούσε να έχει ένα τέτοιο όνομα στο χώρο.

Ν. Βάνης: Πως βλέπεις τον Βασίλη Κελαϊδή;;

Α. Μαντάς: Το αξίζουν συγχαρητήρια, γιατί εδώ και χρόνια δίνει πολύ καλά κομμάτια, και μπορώ να πω σε εισαγωγικά ότι στήνει καινούργιες καριέρες. Να πούμε δε ότι χωρίς δημιουργούς οι ερμηνευτές δεν θα μπορούσαν να έχουν τίποτα στα χέρια τους.

Ν. Βάνης: Ανέστη θέλω να σ΄ ευχαριστήσω που ήσουν μαζί μας, και να σου ευχηθώ καλή επιτυχία στον καινούργιο σου δίσκο.

Α. Μαντάς: Και εγώ σ΄ ευχαριστώ.

.