« Εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω Internet »

25 Απριλίου 2007

hackin.jpg θα υλοποιήσει άμεσα ο Δήμος Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» του Γ΄ ΚΠΣ. Το πρόγραμμα αυτό, προϋπολογισμού 1,5 εκατομμυρίων ευρώ, βρίσκεται ήδη στο στάδιο αξιολόγησης των προσφορών και αναμένεται να οριστεί ο ανάδοχος μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Πρόκειται για ένα έργο που στοχεύει στο μέλλον, δημιουργώντας μια νέα πόλη για τη νέα γενιά, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλοτάτου επιπέδου.

Το ύψος της κοινοτικής συμμετοχής είναι 75% και η κρατική συμμετοχή θα καλύψει το υπόλοιπο 25%. «Βασικός μας στόχος, τόνισε ο κ. Παπαγεωργόπουλος είναι η βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών, όσον αφορά την πληροφόρηση και τις συναλλαγές τους με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, με ταυτόχρονη μείωση της φυσικής παρουσίας τους στα καταστήματα εξυπηρέτησης του κοινού».

 Το όλο πληροφοριακό σύστημα θα συμπληρώνει η δημιουργία Call Center, δηλαδή ενός σύγχρονου τηλεφωνικού κέντρου αμφίδρομης επικοινωνίας, με σκοπό την εξυπηρέτηση των πολιτών που δεν έχουν πρόσβαση στο Internet, αλλά και ομάδων πληθυσμού με μικρή ή καθόλου εξοικείωση με τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών. Το έργο σχεδιάζεται να ξεκινήσει την λειτουργία του μέσα στο 2008.

 Αναμενόμενα αποτελέσματα: Η εξοικονόμηση του χρόνου των πολιτών από την μείωση της φυσικής τους παρουσίας στα καταστήματα του Δήμου Η ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών Η αύξηση της παραγωγικότητας των Υπηρεσιών του Δήμου Συμβατή επικοινωνία του Πληροφοριακού Συστήματος του Δήμου Θεσσαλονίκης με τους άλλους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης  Στους πολίτες θα προσφέρονται οι εξής υπηρεσίες:

Αιτήσεις: Οι πολίτες θα καταθέτουν μέσω του Internet αιτήσεις για κάποια από τις υπηρεσίες, τις οποίες ο Δήμος Θεσσαλονίκης νομιμοποιείται να παράσχει μέσω του διαδικτύου. 

 Ηλεκτρονικές Πληρωμές: Ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής του Δημοτικού Φόρου και των Προστίμων ΚΟΚ από το Διαδίκτυο. Εκλογικοί Κατάλογοι Στο Πληροφοριακό Σύστημα θα τηρείται βάση δεδομένων, η οποία θα ενημερώνεται τακτικά μέσω της αποστολής του ηλεκτρονικού αρχείου των αλλαγών από το Υπουργείο Εσωτερικών. Η ενημέρωση θα πραγματοποιείται με τη χρήση αυτόματης, τυποποιημένης διαδικασίας.. 

Κρατήσεις Εισιτηρίων (e-ticketing) Για εκδηλώσεις που διενεργούνται από το Δήμο Θεσσαλονίκης και σε αίθουσες του Δήμου Θεσσαλονίκης οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα online κράτησης θέσης. Θα υπάρχει η δυνατότητα online πληρωμής με πιστωτική κάρτα και παραλαβής σχετικού παραστατικού μέσω του Internet, με το οποίο ο πολίτης θα μπορεί να παραλαμβάνει το εισιτήριό του από την σχετική αίθουσα εκδηλώσεων. 

 Αιτήματα Πολιτών Ο πολίτης θα μπορεί επιλέγοντας τη συγκεκριμένη υπηρεσία να καταθέτει κάποιο αίτημα ή κάποια καταγγελία. Εφ’ όσον επιλέξει ο πολίτης τη συγκεκριμένη υπηρεσία, θα καλείται να δώσει τα στοιχεία ταυτοποίησής του. Στη συνέχεια θα καλείται να δώσει στοιχεία, όπως την κατηγορία του αιτήματος και την περιγραφή του. Με την αποστολή του αιτήματος από τον πολίτη, το σύστημα θα αποστέλλει μοναδικό αριθμό με e-mail στον πολίτη, με τον οποίο θα μπορεί μέσω Διαδικτύου να παρακολουθεί την εξέλιξή του αιτήματός του.  

 Τέλος, η μορφή δημοσίευσης των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στο Internet επιτρέπει στον επισκέπτη, αφού “κατεβάσει” τα αρχεία των συνεδριάσεων στον υπολογιστή του, από την ιστοσελίδα του Δήμου www.thessalonikicity.gr να τα αποσυμπιέσει και εν συνεχεία να εκτελέσει αναζητήσεις για αναφορές σε συγκεκριμένες λέξεις είτε εκφράσεις στα πλαίσια της εκάστοτε συνεδρίασης.

Η δημοσίευση των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στο Internet ξεκινά με τις αποφάσεις των συνεδριάσεων του έτους 2007.  Πολύ σύντομα θα αρχίσουν να δημοσιεύονται και οι αποφάσεις των συνεδριάσεων των προηγούμενων χρόνων.

.