Σημαντική μείωση εσόδων

29 Μαρτίου 2008

piratia.jpgστην μουσική βιομηχανία. Η πώληση μουσικών κομματιών στο διαδίκτυο μπορεί να αποτελέσει φάρμακο για τη θεραπεία και ανάκαμψη της μουσικής βιομηχανίας, που τα τελευταία χρόνια υποφέρει από σημαντική μείωση εσόδων λόγω αυξημένων ποσοστών πειρατείας.

Π.χ. σύμφωνα με την British Phonographic Industry, το 2007 οι πωλήσεις μουσικών κομματιών online αυξήθηκαν στη Βρετανία περίπου 50% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (52,5 εκ. το 2006, 77,6 εκ. το 2007). Ωστόσο, τα CD, παρά τη σημαντική μείωση των πωλήσεων (-10%), εξακολουθούν να κυρι- αρχούν στην βρετανική μουσική βιομηχανία και ιδίως όσον αφορά τα ολοκληρωμένα άλμπουμ των καλλιτεχνών.

Η αύξηση των πωλήσεων online οφείλεται κυρίως στα μεμονωμένα μουσικά κομμάτια (singles), καθώς οι καταναλωτές εμφανίζονται διστακτικοί να κατεβάσουν ολόκληρο άλμπουμ από ψηφιακά καταστήματα, όπως π.χ το iTunes.

 Αυτό όμως επηρεάζει, εκτός από τα οικονομικά δεδομένα, την όλη φιλοσοφία της μουσικής παραγωγής διότι οι καταναλωτές απομακρύνονται από την ιδέα του ολοκληρωμένου έργου ενός καλλιτέχνη, έχοντας τη δυνατότητα επιλογής συγκεκριμένων κομματιών. Ωστόσο, η πληθώρα επιλογών και οι καλύτερες τιμές σε συνδυασμό με την ευκολία «κατεβάσματος» δείχνουν ότι η online αγορά θα κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στο μέλλον, γεγονός που αναγνωρίζουν και οι μεγάλες δισκογραφικές (Warner, EMI κ.ά.) και αρχίζουν να πωλούν τραγούδια στο δημοφιλές MP3 φορμάτ προκειμένου να είναι συμβατά με πολλές ψηφιακές συσκευές.

 

Οι μεγάλες δισκογραφικές εγκαταλείπουν την «ψηφιακή διαχείριση δικαιωμάτων»(DRM) Μετά τις Warner Music, Universal Music, EMI Music και η Sony BMG ανακοίνωσε το τέλος της «ψηφιακής διαχείρισης δικαιωμάτων» (DRM) για μέρος του μουσικού καταλόγου της.

Αυτό σημαίνει ότι τα ηχητικά αρχεία θα μπορούν να αντιγράφονται πολλές φορές από υπολογιστή σε έναν κινητό εξοπλισμό.

 Εκτιμάται ότι το σύστημα DRM επηρέασε την πτώση των πωλήσεων (- 15%) διεθνώς το 2007.

 Ξεκινώντας σε ΗΠΑ και Καναδά, η εταιρεία θα διαθέτει προπληρωμένες κάρτες που θα επιτρέπουν το «κατέβασμα» μουσικών άλμπουμ από την ιστοσελίδα της.

Αποτελεί, πάντως, μια ιδιομορφία ότι οι καταναλωτές μπορούν να προμηθευτούν την κάρτα Platinium MusicPass μόνο από φυσικά και όχι ψηφιακά καταστήματα, καταβάλλοντας 12.99 $.

Επιπλέον, η κάρτα αφορά ένα μόνο καλλι- τέχνη, δίνοντας τη δυνατότητα προμήθειας του άλμπουμ του αλλά και ορισμένων προσφορών.

 Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία δίνει πλέον τη δυνατότητα στους λάτρεις της μουσικής να αγοράσουν ψηφιακά, αίροντας τους δισταγμούς που οφείλονταν σε προβλήματα ασυμβατότητας.

 Επιπλέον, οι 4 προαναφερόμενες πολυεθνικές δισκογραφικές εταιρίες συνεργάζονται και με την ιστοσελίδα imeem, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να λαμβάνουν και να μοιράζονται απεριόριστο αριθμό μουσικών τραγουδιών και αρχείων βίντεο, χωρίς όμως δυνατότητα αντιγραφής σε υπολογιστή ή άλλα αποθηκευτικά μέσα.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση, οι άνθρωποι της μουσικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι ανάλογες συμφωνίες θα αλλάξουν τα δεδομένα της αγοράς που μέχρι τώρα ακολουθούσε διαφορετική τα κτική όσον αφορά τα δικαιώματα διαχείρισης, συμπεριλαμβανομένου του μεγαλύτερου ηλεκτρονικού καταστήματος μουσικής iTunes της Apple.

Πηγές:lemonde., news.bbc, reuters.

.