Τα νέα από το μέτωπο της λεοφώρου των μπουζουκιών

30 Ιουνίου 2009

bmosxoliou-sta-deilina.jpgΤα νυχτερινά κέντρα στην σειρά με τα club στην περιοχή του αεροδρομίου Μακεδονία της Θεσσαλονίκης, κονταροχτυπιούνται ως προς το πιο θα ελκύσει περισσότερο κόσμο.

Η αλήθεια είναι πως τα μπουζουκομάγαζα ακόμα και με το χειρότερο πρόγραμμα έχουν ένα μεγάλο προβάδισμα.

Έτσι λοιπόν ξεκίνησα την περατζάδα ημέρα Τετάρτη, επισκεπτόμενος το νυχτερινό κέντρο “Μαμούνια Live” όπου ήθελα να απολαύσω όλο το πρόγραμμα της καλής μου φίλης Χρύσπα, την οποία πέτυχα πάνω στην πίστα, να τα δίνει όλα, και να τα χώνει αλλά λαϊκά. Γι΄ αυτό κάνει και την διαφορά πάνω στο πάλκο με το κοινό να την ακολουθεί.

Τι να πρωτογράψω για το κορίτσι αυτό, ότι καταβάλει μεγάλη προσπάθεια και φιλότιμο, έτσι ώστε να μην την καταπιεί και αυτή όπως πολλούς άλλους το σύστημα της pop, του clubbing και του πάρτα αλλιώς new way προδιαγραφές σε μπουζουκομάγαζα;;

Ναι, επιμένει με το επιλεκτικό της ρεπερτόριο, πλούσιο σε λαϊκά, δημοτικά, ακόμα και νησιώτικα άσματα σε ρυθμούς της Ελλάδος, ότι ακριβώς αρμόζει στην κουλτούρα και τα μπουζουκομάγαζα μας.

Η Χρύσπα αποδείχνει κάθε μέρα ότι μπορεί να τραγουδήσει τα πάντα, ακόμα και μοντέρνα της εποχής, όπου είναι πολύ πιο καλύτερη από κάποιες άλλες που το παίζουν ντίβες του σταρ σίστεμ, και το καλλιεργούν οι ίδιες για να βρίσκονται στην δημοσιότητα.

Η Χρύσπα ως καλλιτέχνιδα είναι  χαμηλού προφίλ, δεν προκαλεί με δηλώσεις, που να μας κάνει να ντρεπόμαστε όπως αυτά που εξαπολύουν τώρα τελευταία κάποιες σταρλετίτσες, με ή χωρίς κοινό δε στα μαγαζιά όπου εμφανίζονται.

Γι΄ αυτό μου αρέσει η καλλιτέχνιδα αυτή, που προσπαθεί, αμύνεται χωρίς τα τοξικά νταβαντούρια, μόνο και μόνο για να είναι στο προσκήνιο. Κάθισα και απόλαυσα το πρόγραμμα της που μου γέμισε όπως και τους θαμώνες που ήλθαν στο κέφι.

Μου άφησε με την διάθεση καλή  για να δω και το πρόγραμμα του Γιώργου Γιασεμή, ο οποίος μόλος βγήκε στην πίστα ξεκίνησε με το δικό του σουξέ σε πολύ μοντέρνο ρυθμό. Με έριξε από τα ψηλά στα χαμηλά .

Κάποια στιγμή με κοίταξε και κατάλαβε ότι τα πήρα στο κρανίο, και προτού πιάσει το δεύτερο τραγούδι του προγράμματος, απευθυνόμενος στο κοινό τόνισε χαρακτηριστικά “ ..για να πιάσουμε και κανένα λαϊκό, έχουμε εδώ τον Νίκο Βάνη το Ελληνικό Φαινόμενο που επιμένει ότι στα κέντρα καταργήσαμε τα λαϊκά άσματα…”, και αμέσως άρχισε να ερμηνεύει δικά του, αλλά και πολλά άλλα πολυτραγουδισμένα λαϊκά άσματα, με αποτέλεσμα να σηκώσει όλο το μαγαζί, που ακόμα και ο ίδιος δεν πίστευε στα μάτια του. Του έκανα νόημα βάζοντας το δάχτυλο στο κεφάλι μου, δίνοντας το μήνυμα, βλέπεις;; Τι εννοώ;;

Η Τετάρτη μια από τις δυσκολότερες ημέρες για τα νυχτερινά κέντρα, για τα “Μαμούνια Live” αποδείχθηκε μια πολύ καλή βραδιά. Τα τραγούδια που άκουσα, εάν κρατήσουν αυτό το ρεπερτόριο και το βελτιώσουν ακόμα καλύτερα,  μαέστρος και επιχειρηματίας τότε είναι βέβαιο ότι την καλοκαιρινή περίοδο τα “Μαμούνια Line” θα την βγάλουν ζάχαρη.

Πριν αποχωρήσω, κάθισα για λίγο με τον επιχειρηματία του κέντρου σχολιάζοντας τα καλλιτεχνικά δρώμενα , και το γεγονός της κατάντιας της διασκέδασης, λέγοντας μου πολύ χαρακτηριστικά “..Βάνη αυτά που γράφεις και λες τώρα πια από το ψηφιακό ραδιόφωνο, κατάφερες να μας κάνεις όλους μια μπάλα, να μας κάνεις να συνέλθουμε βλέποντας τα λάθη μας…, Γι’ αυτό σε καούμε μέσα από Lap Top που εφοδιαστήκαμε, θέλοντας και μη, αντί να πάμε για ύπνο, μας έχεις καρφωμένους ως τις 10 το πρωί, ΕΛΕΟΣ, λυπήσου μας….”.

Χα….χα γελάσαμε με την ψυχή μας.

Ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας, είναι παλιά αλεπού στο χώρο της διασκέδασης. Όλα αυτά τα χρόνια πάντα με ακούει με πολύ προσοχή, ποτέ δεν παρεξηγείται μ΄ όποια κριτική κι αν του κάνω, είναι δε το σφουγγάρι με μνήμη Ελέφαντα.

Έφυγα προς το κέντρο “Μούσες εν χορώ” όπου διαπίστωσα μεγάλες αλλαγές ως προς την διάθεση των καλλιτεχνών που ήταν πιο άμεσοι με τον κόσμο, πιο κεφάτοι επάνω στην πίστα. Ο δε επικεφαλής προγράμματος Νίκος Χαλβατζής άλλαξε το ρεπερτόριο του, σχεδιάζοντας την επιλογή των τραγουδιών του, ανάλογα με την ανταπόκριση του κόσμου, δείχνοντας έτσι ότι έχει πιάσει τον παλμό των θαμώνων.

Έπειτα βγήκε ο Σάκης Βέρος με ένα πολύ πλούσιο λαϊκό ρεπερτόριο. Το απόλαυσα, είδα πόσο πολύ έχει βελτιωθεί από το ξεκίνημα που τον είχα γνωρίζει στην Βέροια στο τότε νυχτερινό κέντρο “Caramela”, που σήμερα είναι κλειστό. Τα λουλούδια στοίβες έπεφταν από κάθε κατεύθυνση.

Το ίδιο συνέβη και την Παρασκευή όταν ξαναπέρασα για να δω το πρόγραμμα της pop καλλιτέχνιδας Διονυσίας.

Για το κέντρο “Μούσες εν χορώ’ η Διονυσία είναι μια νότα ευχάριστης αλλαγής, ένα μικρό διάλυμα από το λαϊκό. Η Διονυσία στέκεται πολύ καλά στο πάλκο, συνδυάζει το τραγούδι με τον χορό. Βλέπω να είναι η επόμενη καλλιτέχνιδα που θα ανοίξει τα φτερά της στην Αθηναϊκή νυχτερινή διασκέδαση.

Η Βόρεια Ελλάδα και όχι μόνο την αγκάλιασε, το τραγούδι της από την πρώτη δισκογραφική δουλειά με τίτλο “Δεν σ΄ αλλάζω” παίζεται στα ραδιόφωνα από την Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Γιάννενα, και πάει πολύ καλά. Ως νέα τραγουδίστρια είναι χαμηλών τόνων, πολύ εμφανίσιμη, σίγουρα δε θα κάνει και την ανάλογη καριέρα.

Την Πέμπτη πήγα για νυχτερινό ψάρεμα νέων ταλέντων στην περιφέρεια, όπου διέκρινα ένα παλικάρι με  πολύ καλή λαϊκή χροιά. Που μου θύμισε τον Γιάννη Πάριο της εποχής του ΄70.

Την Παρασκευή πρώτη μου στάση ήταν το νυχτερινό κέντρο “Όραμα”.  Στην είσοδο με καλωσόρισε ο παλιός μαέστρος Νίκος Νικολαΐδης, τον οποίον έσυρα ουκ ολίγα, όχι άδικα όμως, με αποτέλεσμα να με αποφεύγει για πολλά χρόνια.. Έπεσα όμως στην περίπτωση, γιατί όπως φάνηκε δεν άφηνε κανένα κείμενο μου αδιάβαστο, έτσι εξηγείται και η αλλαγή που διαπίστωσα για το άτομο του, τουλάχιστον 100 μοίρες διαφορά, αρκετά συνετισμένος. Καθώς τα είπαμε για λίγο (σημείωσα και την ημερονημία ως ιστορικό γεγονός) τον ρώτησα πως πάνε οι δουλειές του στην Βουλγαρία και την Κύπρο. Έμεινε άναυδος πως γνώριζα και γι΄ αυτές του τις δραστηριότητες, λέγοντας μου “…είσαι γερόλυκος, από σένα δεν μπορεί να κρυφθεί κανείς…”. Πάντως μετά από χρόνια τον είδα μια χαρά, και ανανεωμένο.

Αφού τον αποχαιρέτησα προχώρησα προς το βάθος του κέντρου, ενώ στην πίστα έδινε τα ρέστα, ναι καλά ακούσατε ο Γιώργος Γιαννιάς, με μεγάλη έκπληξη τον άκουσα να τα χώνει πολύ δυνατά, με λαϊκά άσματα και να ξεσηκώνει τον κόσμο. Ήταν τελείως διαφορετικός απ΄ αυτόν που είδα στην προηγούμενη επίσκεψη μου. Τέτοια αλλαγή ούτε εγώ δεν την περίμενα.

Βυθισμένος στις σκέψεις μου ξαφνικά διαπίστωσα ότι με πλησίασαν οι μετρ και οι σερβιτόροι του μαγαζιού, σχηματίζοντας ένα πηγαδάκι στο ακριανό τραπέζι που καθόμουν. Σαστισμένος και μη μπορώντας να καταλάβω τι συμβαίνει, μίλησαν όλοι μαζί λέγοντας μου “Βάνη αυτά που έλεγες από τα αναλογικό Ραδιόφωνο πριν από 5 χρόνια, όπως και αυτό που γράφεις στην τηλεφημερίδα, με τα οποία είχαμε παρεξηγηθεί άγρια ( δεν μου μιλούσε κανείς για αρκετά χρόνια , με απέφευγαν από χιλιόμετρα, για να μην γίνει χαμός), είχες απόλυτο δίκιο…,Τελικά με απόλυτη ακρίβεια αποδείχθηκαν τα λεγόμενα σου, σε όλα είχες πολύ δίκιο…. Κακώς, πολύ κακώς σε πήραμε στραβά, γιατί όπως τα είχες προβλέψει εκείνα τα χρόνια, σήμερα έτσι ακριβώς εξελίσσονται τα γεγονότα…. Δηλαδή ο κόσμος αποτραβήχτηκε από τα κέντρα μας, διασκεδάζοντας πλέον στα καφέ – μπαρ…”.

Είπαμε και πολλά άλλα. Όμως αυτή η κίνηση τους με άφησε άφωνο, το θεωρώ και μια συγνώμη για τα παλιά γεγονότα που χειρίστηκαν με λάθος τρόπο. Αυτοί οι εργαζόμενοι που κάποτε ήταν έτοιμοι να με φάνε, τώρα  τους ένοιωσα, ότι έχουν συνετιστεί, ήταν ζεστοί απέναντι μου, κάτι που δεν το είχα ξαναζήσει. Ακόμα και σήμερα το σκέπτομαι πολύ έντονα, κυρίως τι ήταν αυτό που τους έκανε να αλλάξουν τόσο πολύ απέναντι μου, πέρα του ότι δικαιώθηκα.

Εν πάσει περιπτώσει τα λάθη διορθώνονται, αρκεί να είναι από καρδιάς, όπως στην προκειμένη περίπτωση.

Κάθισα για άλλη μισή ώρα να δω και το υπόλοιπο πρόγραμμα και έφυγα προς clubbing, ορθάδικη κατάσταση όπου τραγουδά ο Μιχάλης Χατζηγιάννης να δω πόσο κόσμο είχε. Το βρήκα αρκετά γεμάτο, όχι όμως φίσκα, και μάλιστα για ημέρα Παρασκευή. Φεύγοντας στην είσοδο βρέθηκα με έναν παλιό μου φίλο ξενοδόχο. Πηγαίνοντας να τον χαιρετήσω με σταμάτησε η αγριάδα του πορτιέρη, φωνάζοντας μου με επιτακτικό ύφος “..τι θέλετε κύριε…”

“,,να μιλήσω με τον φίλο μου, σε πέφτει κανένας λόγος;; Και μίλα καλύτερα…” του απάντησα, φτάνοντας το αίμα στο κεφάλι μου,

Ο Αγρίκος συνήλθε αμέσως λέγοντας μου “..συγνώμη κύριε..”.

Δεν γίνεται, κάποιος θα μου χαλά την διάθεση.

Φίλτατε κύριε επιχειρηματία του club Ηλία Βιολίδη βάλε στην πόρτα της επιχείρηση σου μια ευγενική τάξη, άτομο που να ξέρει να χειρίζεται τον κόσμο με αξιοπρέπεια και κόσμια. Αυτές οι αγριάδες του εν λόγω πορτιέρη αν και μου ζήτησε συγνώμη μας πάνε πίσω σ΄ άλλα χρόνια. Ο κόσμος της Θεσσαλονίκης δεν έχει συνηθίσει σε τέτοιες αγριότητες.

Απέναντι ακριβώς βρισκόταν ο συνέταιρος, τα είδε και τα άκουσε όλα, και επειδή κατάλαβε ότι μπορεί και κάτι να προκύψει για την απαράδεκτη στάση του πορτιέρη ήλθε προς το μέρος του φίλου ξενοδόχου, να ηρεμήσει τα πνεύματα, προτού ξεσπάσει ο Βάνης.

Τα πήρα στο κρανίο και έφυγα για να ακούσω λίγο μπουζούκι στο απέναντι μαγαζί, να συνέλθω από τις αγριάδες ορισμένων. Παραδίπλα είδα κρεμασμένη την αφίσα του Σάκη Ρουβά με το μπλε πουκάμισο.

Για να δούμε τι θα κάνει και αυτός στην πόλη.

Η κίνηση σ΄ όλα τα νυχτερινά κέντρα, μαζί με τα club στην περιοχή αεροδρομίου την Παρασκευή, όλα μαζί ζήτημα να είσαι 1800, άντε 2.000 άτομα.

Αυτή κι αν δεν είναι κατάντια.

Αλίμονο αν συνεχιστεί έτσι και ακόμα χειρότερα η διασκέδαση.

Εδώ θα πρέπει να αφυπνιστούν όλοι όσοι σχετίζονται με την διασκέδαση. Ήδη οι επιχειρηματίας έπρεπε να προγραμματίσουν έκτακτη συνάντηση για την τακτική που θα ακολουθήσουν στο να σταματήσει αυτή η θλιβερή κατάσταση.

Να σκεφθούν, να δραστηριοποιηθούν πως θα ελκύσουν, και θα φέρουν τον κόσμο πίσω που αποτραβήχτηκε πλέον από τα κέντρα του αεροδρομίου.

Δύσκολο εγχείρημα, καθώς όπως διαπίστωσα ούτε με φιρμάτα σχήματα δεν  μπορούν να  συγκεντρώσουν τον κόσμο.

Σας θυμίζω κύριοι επιχειρηματίες όταν ακόμα η διασκέδαση έσφυζε στα καλοκαιρινά κέντρα, σας ζητούσα να σκεφτείτε για τα επόμενα χρόνια, να διευκολύνετε το κοινό σας, βάζοντας λεωφορεία για την δωρεάν μετακίνηση τους με 2-3 δρομολόγια, όπως κάνει το καζίνο της περιοχής. Θα μπορούσατε σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ να προγραμματίσετε δρομολόγια προς αεροδρόμιο.

Αλλά εγώ τα έλεγα, και εγώ τα άκουγα.

Κι όμως θα ήταν ένα μεγάλο βήμα προς αποφυγή το τι γίνεται σήμερα.

Το θέμα της διασκέδασης στην περιοχή αεροδρομίου συζήτησα με έναν παλαίμαχο επιχειρηματία ο οποίος διατηρούσε νυχτερινό κέντρο στην περιοχή αυτή, σήμερα έχει αποτραβηχτεί απ΄ όλα αυτά, λέγοντας μου ..

“..με τις σημερινές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή αεροδρομίου σε καμιά περίπτωση δεν θα διατηρούσα όχι νυχτερινό κέντρο, αλλά οποιαδήποτε επιχείρηση. Και αυτό γιατί πέρα από τα ΙΧ, και τα ταξί δεν υπάρχει άλλο συγκοινωνιακό μέσο, όπως μετρό, τραμ, προαστιακός, λεωφορείο, έτσι ώστε να το επιλέγει κάποιος για την διασκέδαση του.

Επιπλέον τσακίζει το απαράδεκτο ωράριο λειτουργίας των κέντρων ως τις 03:00, βαριά  ώς 03:30 με κόσμο μέσα, αναγκαστικά να κλείσει για να μην καταλήξουν κάποιοι  στο αυτόφωρο.ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!

Όσο για τους άρχοντες της πόλης, Δήμαρχο, Νομάρχη, Βουλευτές, Υπουργούς δεν έκαναν απολύτως τίποτα για την πόλη μας,για την Ελληνική διασκέδαση, την δεύτερη βαριά βιομηχανία της χώρας μας, μετά τον τουρισμό….”

Έτσι ακριβώς μου τα περιέγραψε ο άνθρωπος της πιάτσας, συμφωνώ και επαυξάνω με τα λεγόμενα του.

Το Σάββατο γύρισα στο δικό μου πρόγραμμα, έδωσα τα ρέστα μου στην επιλογή  του ρεπερτορίου του καλού λαϊκού πενταγράμμου από το ψηφιακό Ραδιόφωνο elliniko-fenomeno.com, στην εκπομπή “Ελληνικό Φαινόμενο” η οποία ξεκίνησε εκτάκτως στις 21:30 (αντί στις 22: 00) λόγω της συνέντευξης του Γιάννη Πλούταρχου από τα Γιάννενα όπου ετοιμαζόταν για την συναυλία του που ξεκινούσε στις 22:00 ακριβώς.

Κατά την διάρκεια της εκπομπής ακολούθησε μια δεύτερη τηλεφωνική συνέντευξη του Θέμη Αδαμαντίδη ο οποίος ήταν καθ΄ όδον προς Χαλκιδική, όπου θα εμφανίζεται στο νυχτερινό κέντρο “Αστέρια Live” μαζί με τον λαϊκό βάρδο Ζαφείρη Μελά. Ο Θέμης με φανερά καλή διάθεση μίλησε για πολλά θέματα, μεταξύ άλλων και για το θάνατο του θρύλου της pop Μάικλ Τζάκσον.

Και οι δυο συνεντεύξεις του Γιάννη Πλούταρχου και του Θέμη Αδαμαντίδη θα τις ακούτε τακτικά από το ψηφιακό Ραδιόφωνο elliniko-fenomeno.com, και θα τις διαβάσετε από την τηλεφημερίδα elliniko-fenomeno

Κατά τις 01:30 έκλεισα την εκπομπή, πήρα του υπέρ λουξ αεροδυναμικό αυτοκινητάκι μου, και έφυγα για την Χαλκιδική , να απολαύσω τους δύο αγαπημένους μου καλλιτέχνες Θέμη Αδαμαντίδη, και Ζαφείρη Μελά ο οποίος μπαίνοντας στο μαγαζί με καλωσόρισε τραγουδώντας το “Γεια σου μάνα Σαλονίκη, γεια σου Βάνη του Βορρά”.

Ύστερα πώς να μην καθίσεις μέχρι το κλείσιμο με τις πρώτες αχτίδες του ήλιου, ακούγοντας όλα τα γούστα, Στελάρα με την φωνή του Θέμη Αδαμαντίδη, μέχρι Αγγελόπουλο “Πέντε Έλληνες στον άδη, ανταμώσαν ένα βράδυ”  από τον Ζαφείρη Μελά ερμηνεύοντας  και την “Μολυβιά”. Το δε τραγούδι του Θέμη “Φτάνει” ξεσηκώσε τις γυναικοπαρέες, έγινε το έλα να δεις στο κέντρο το οποίο ήταν τίγκα από κόσμο.

Μια ανεπανάληπτη βραδιά που κατέληξε με ένα κρύο ντους στην Θάλασσα.

Οι λουόμενοι άπλωναν τις πετσέτες στην παραλία και εγώ έπαιρνα το δρόμο της επιστροφής με Ελληνικά τραγούδια να παίζουν στην διαπασών από το κασετόφωνο του αυτοκινήτου μου, μια και δεν βρήκα κανένα ραδιοφωνικό σταθμό που να ικανοποιήσει τα γούστα μου, και να διατηρήσει ήδη την ωραία βραδιά που πέρασα.

.