Άνω – κάτω η κατάσταση στα νυχτερινά κέντρα της Αθήνας

24 Ιανουαρίου 2011

bouzouki.bmpΜια σύντομη βόλτα στην πρωτεύουσα του Πακιστάν, και του Μπαγκλαντές, στην Αθήνα, με αυτά που είδα, και άκουσα με λύπησαν πολύ.

Ενώ έχει εισβάλλει στην χώρα μας ανεξέλεγκτος αριθμός λαθρομεταναστών από τρίτες χώρες, και ενώ έχουν φωλιάσει για τα καλά στην καρδιά της Αθήνας, αντί να ζήσουν στο ρυθμό της πρωτεύουσας, συμβάλλοντας στα πολιτιστικά δρώμενα, ζούμε εμείς  στον ρυθμό του Πακιστάν, Ισλαμαντάν, και δεν συμμαζεύεται,με αποτέλεσμα οι λαθραίοι να βασιλεύουν, και οι Αθηναίοι να κρύβονται στα σπίτια τους.

Αυτές τις κουβέντες αντάλλαξα με ένα μεγαλοεπιχειρηματία Club. Χαρακτηριστική ήταν κα η περιγραφή του, για την κατάσταση αυτή που περνούν οι άλλοτε θρυλικές επιχειρήσεις του,  όπου για παράδειγμα το παλιό ιστορικό Club που έχε στην περιοχή του Κολωνακίου, για ημέρα Παρασκευή  ακόμα και ώς  στις 01:00 την νύχτα δεν είχε ούτε ένα ρεζερβέ.

Με αποτέλεσμα να κλείσει προσωρινά το Club για το διήμερο Παρασκευή – Σάββατο, έτσι ώστε να γλυτώσει τα λειτουργικά έξοδα του μαγαζιού (μεροκάματα – ΔΕΗ- ΔΥΟ – κ.τ.λ.π).

Όπως μου εξιστόρησε τις λεπτομέρειες με μεγάλη απογοήτευση, με κάλεσε να κάνουμε μια βόλτα επί τόπου στα καφέ – μπαρ της γύρω περιοχής, για να δούμε τα ίδια χάλια που μου περιέγραφε για το δικό του μαγαζί. Όλα ήταν άδεια στην κυριολεξία.

Αλλά και στην περιοχή της Γλυφάδας η ίδια και χειρότερη κατάσταση επικρατεί, όπου επίσης ο εν λόγω επιχειρηματίας έχει άλλο ένα Club, το οποίο λόγω της άσχημης κατάστασης είναι κλειστό.

Τέτοια φαινόμενα άκουσα και από άλλους επιχειρηματίες των Αθηνών.

 Για παράδειγμα δύο επιχειρηματίες νυχτερινών κέντρων κατέβασαν τις τιμές, 40 Ευρώ την φιάλη, σπάζοντας έτσι τις τιμές για τα υπόλοιπα κέντρα, με αποτέλεσμα να εναντιωθούν μαζί τους οι άλλοι επιχειρηματίες, καθώς έκριναν απαράδεκτη κίνηση με το σπάσιμο των τιμών.

Οι δύο αντάρτες επιχειρηματίες αναγκάστηκαν να προβούν σ΄ αυτήν την κίνηση, καθώς χρωστούσαν πολλά λεφτά στην αγορά. Εντέλει, ούτε αυτή η κίνηση δεν έλυσε τα προβλήματα τους, απλώς έδωσε μια μικρή παράταση, στο να επιβιώσουν προσωρινά.

Το πρόβλημα με τα νυχτερινά κέντρα δεν είναι ξαφνικό, λόγω της κρίσης. Είναι αποτέλεσμα πολλών ετών λάθος πολιτικής αρκετών επιχειρηματιών, με τα τζαμπαντάν τραπέζια που μοίραζαν αβέρτα – κουβέρτα, παρ΄ όλο που τα μαγαζιά τους δούλευαν πολύ καλά.

Ο θεσμός του τζαμπαντάν ξεκίνησε από την Θεσσαλονίκη με τους φοιτητές, εν συνεχεία εξαγάγει  και στην Αθήνα, για να τα κονομάνε 4-5 εξωτερικοί συνεργάτες των επιχειρηματιών, οι λεγόμενοι αεριτζήδες – λαμόγια.

Οι άνθρωποι αυτοί που είχαν συνηθίσει να γλεντούν τζάμπα, σήμερα που  περνά κρίση και ο τομέας της διασκέδασης,τους έκοψαν τα χούγια αυτά ,έτσι  για  να μην πληρώσουν δεκάρα, για τα ποτά τους προτιμούν να μην πατούν καθόλου στα κέντρα  γενικά.

Μ΄ αυτές τις θλιβερές εικόνες λοιπόν ξεκίνησα την περατζάδα μου στα νυχτερινά κέντρα, της Αθήνας, ημέρα Πέμπτη, με πρώτο προορισμό το νυχτερινό κέντρο “Cosmos Stage” όπου εμφανίζεται ο Γιάννης Πλούταρχος και η Αμαρυλλίς.

Στον δρόμο όμως πληροφορήθηκα από τον ίδιο τον επιχειρηματία του κέντρου, ότι δεν θα ανοίξουν τουλάχιστον για τρεις ημέρες λόγω προβλημάτων υγείας λόγω του Γιάννη Πλούταρχο.

Άλλαξα δρομολόγιο  και κατευθύνθηκα προς το νυχτερινό κέντρο “Ποσειδώνιο”, όπου εμφανίζεται ο Πάνος Κιάμος, με μια πλειάδα νέων καλλιτεχνών, και ενώ ήταν δρομολογημένο στις 22 Ιανουαρίου, να σταματήσει τις εμφανίσεις, πήρε παράταση έως και τις 5 Φεβρουαρίου, μια και το μαγαζί πάει πολύ καλά, ο επιχειρηματίας έκρινε να μην κόψει την φόρα.

Το “Ποσειδώνιο” θα ανοίξει ξανά στις 23 Μαρτίου με επικεφαλής προγράμματος και πάλι τον Πάνο Κιάμο. Για ημέρα Πέμπτη το μαγαζί ήταν πολύ καλά, γεμάτο από κόσμο το κάτω σαλόνι.  Στην πίστα  πάνω ο καλλιτέχνης Πάνος Κιάμος, ενώ  πάνω στα τραπέζια τα κοριτσόπουλα  να χορεύουν  

Κάθισα σε ένα τραπέζι απ΄ όπου παρακολουθούσα περισσότερο τον κόσμο ο οποίος ξέδινε , και καλά έκανε σκεφτόμουν, όταν διέκοψε τις σκέψεις μου ο καλλιτέχνης λέγοντας μου “Γεια σου ρε Βάνη”.

Μιλώντας μαζί του στο καμαρίνι λίγη ώρα αργότερα, με πληροφόρησε πως βρίσκεται σε καλό δρόμο η νέα του δισκογραφία που ετοιμάζει πυρετωδώς, όπου οι δημιουργοί είναι πολλοί και διάφοροι, μεταξύ αυτών, ο Κυριάκος Παπαδόπουλος με τον Ηλία Φιλίππου, καθώς και Θεσσαλονικείς συνθέτες και στιχουργοί.

Ο δίσκος θα περιλαμβάνει 12- 14 τραγούδια, και θα κυκλοφορήσει το Πάσχα. Το δε “Ποσειδώνιο” μέχρι και το Πάσχα θα ανακαινιστεί και πάλι, όπως κάνει κάθε χρόνο ο επιχειρηματίας του κέντρου.

Όπως με πληροφόρησε ο Πάνος τον Φεβρουάριο που θα κλείσει το κέντρο, θα πάρει την γυναίκα του και τα δύο παιδιά του, για να ξεκουραστούν και να ψυχαγωγηθούν για 6-7 ημέρες στο Παρίσι.

Το “Ποσειδώνιο” και την Παρασκευή το βράδυ που ξαναπέρασα ήταν γεμάτο, και πάνω και κάτω στο σαλόνι, ο δε ήχος ήταν κρυστάλλινος.

Έφυγα προς το νυχτερινό κέντρο “Maya – Maya” όπου εμφανίζονται ο Ζαφείρης Μελάς, ο Βασίλης Τερλέγκας, και ο Δημήτρης Γιώτης. Το μαγαζί είχε γύρω στα 350 άτομα, για ημέρα Πέμπτη, ήταν μια χαρά.

Πάνω στην πίστα ο Ζαφείρης ερμήνευε τραγούδια του Στράτου Διονυσίου, και από κάτω ο γιος του αείμνηστου, Άγγελος Διονυσίου το απολάμβανε μαζί με την παρέα του. Κάποια στιγμή σταμάτησε το τραγούδι ο καλλιτέχνης για να καλωσορίσει τον Άγγελο Διονυσίου και να τον καλέσει πάνω στην πίστα, για να τραγουδήσουν μαζί.

Έτσι τα ντουέτα με τα τραγούδια του Στράτου πήραν φωτιά, ο χορός άναψε, τα δε λουλούδια έπεφταν βροχή από κάθε γωνιά του μαγαζιού.

Αλλά και ο Βασίλης Τερλέγκας έδωσε ρέστα ερμηνείας, και το γλέντι συνεχίστηκε, μεγάλη φωνή ο Τερλέγκας.

 Μόνο τον Δημήτρη Γιώτη δεν μπόρεσα να τον απολαύσω, καθώς είχα ακόμα μπροστά μου να επισκεφθώ και άλλα κέντρα. Πριν φύγω όμως πέρασα από το καμαρίνι του Ζαφείρη Μελά τον οποίον βρήκα μέσα στην καλή χαρά, με 3 ξανθιές και μια μελαχρινούλα, να συζητούν με παράπονο πως δεν μπορούν να βρουν τόσο καιρό τον κατάλληλο σύντροφο, διότι οι άνδρες το γύρισαν πάρτα αλλιώς. Μεγάλο βάσανο όντως.

Φεύγοντας προσπαθούσα να θυμηθώ που τις είδα ξανά αυτές τις κούκλες. Και να που θυμήθηκα σε διάφορες πρωϊνές και βραδινές TV εκπομπές πανελλήνιας εμβέλειας.

 Πάντως η λάμψη της TV δεν βοηθά και τόσο στο να βρουν το κατάλληλο αρσενικό, εγώ όμως διατίθεμαι να τις βρω παλικάρια, παντελονάτα, γνήσια αρσενικά. Αρκεί να το θέλουν και αυτές, παλικάρια και καλά παιδιά διαθέτει σε αφθονία η φτωχομάνα Θεσσαλονίκη.

Με τις σκέψεις αυτές έφτασα στο νυχτερινό κέντρο “Fix” όπου εμφανίζεται το αρσενικό τρίο Νίκος Οικονομόπουλος, Νίνο, και ο Ιωακείμ Φωκάς.

Το μαγαζί το βρήκα γεμάτο, πάει πολύ καλά. Το στοίχημα του επιχειρηματία του κέντρου δικαιώνεται με την επιλογή του. Με τα τραγούδια του Νίκου Οικονομόπουλου οι γυναικοπαρέες πάνω στα τραπέζια χόρευαν. Την Παρασκευή που ξαναπέρασα το μαγαζί και πάλι ήταν κατάμεστο, το σέρβις ο ήχος ήταν πάρα πολύ καλά.

Κάθισα λίγο, γιατί ήθελα να περάσω και από το νυχτερινό κέντρο “Fiver” όπου εμφανίζονται ο Γιάννης Πάριος με τον Σταμάτη Γονίδη, και ενώ ξεκίνησα, πληροφορήθηκα πως το  κέντρο είναι κλειστό, θα ανοίξει μόνο το Σάββατο, και θα λειτουργήσει έως τις 5 Φεβρουαρίου, όπου και τελειώνουν οι εμφανίσεις τους οι δύο καταξιωμένοι καλλιτέχνες.

Έτσι λοιπόν το δρομολόγιο μου με πήγε στο νυχτερινό κέντρο “Ρωμαίο”. Στην πίστα ο Χρήστος Χολίδης καλωσόριζε θερμά την ηθοποιό Έλντα Πανοπούλου. Το μαγαζί από κίνηση ήταν μισό γεμάτο. Τον Χρήστο Χολίδη τον έφαγε η TV, σάμπως είναι ο πρώτος ή ο τελευταίος καλλιτέχνης που το παθαίνει αυτό;; Την Παρασκευή που ξαναπέρασα και το μαγαζί ήταν γεμάτο.

Από την Γλυφάδα ξεκίνησα την περατζάδα μου την Παρασκευή από  γνωστό μπαρ – ρεστοράν, όπου εμφανίζεται ο φίλος, καλλιτέχνης, μουσικός, συνθέτης Γεώργιος, δεξιοτέχνης του μπουζουκιού όπου κάθισα και τον απόλαυσα για αρκετή ώρα, όπως και ο πολύς κόσμος που γέμισε ασφυχτικά το μαγαζί.

Έπειτα πέρασα άλλη μια φορά από όλα τα παραπάνω κέντρα, εκτός από αυτά που ήταν κλειστά, για να καταλήξω στις 5 το πρωί στο νυχτερινό κέντρο “Caramela Live”.

Στην είσοδο με καλωσόρισε πολύ ευγενικά ο Μπάμπης, και με τακτοποίησε μαζί με την παρέα μου σε τραπέζι στην 4η σειρά.

Το μαγαζί δεν είχε πολύ κόσμο, και αυτό με έβαλε σε σκέψεις, καθώς παλαιότερα την ίδια ώρα γινόταν ο χαμός. Πάνω στην πίστα ο Γιώργος Τσαλίκης και ο Κυριάκος Κυανός με καλωσόρισαν στέλνοντας μου μια δεκάδα λουλούδια, και φωνάζοντας μου από το μικρόφωνο τους, “γεια σου Βάνη, που είσαι τόσο καιρό;;”.

 Και ενώ έκανα κέφι, ωστόσο δεν μπόρεσα να το απολαύσω, καθώς ο ήχος στο μαγαζί ήταν μηδέν, δεν ακουγόταν καθόλου. Το τουμπερλέκι ήταν ανεβασμένο στα 1000 db , η ντραμς τα ίδια, οι κιθάρες , τα μπουζούκια, κλαρίνο δεν ακούγονταν καθόλου, όπως και οι φωνές των τριών καλλιτεχνών στην πίστα Γ. Τσαλίκη – Κ. Κυανού – Σ. Αρσενίου ήταν 50% κάτω , κα με πολλά βάθια, όπου οι στίχοι των τραγουδιών παραμορφώνονταν.

Το πρόβλημα με τον ήχο δεν είναι βέβαια χθεσινό. Το έχω επισημάνει πολλές φορές στους επιχειρηματίες οι οποίοι όμως, όπως φαίνεται δεν το πήραν υπόψιν τους, ενδεχομένως να τους συμβουλεύουν λάθος κάποιοι εξπέρ συνεργάτες τους.

Όσο για το σέρβις ο Θεσσαλονικιός κουμανταδόρος είχε μάτια μόνο για τα πρώτα τραπέζια, ίσως να είχε κάποιο σοβαρό πρόβλημα, με τον αυχένα του, και να μην γύριζε δεξιά και αριστερά. Ας το κοιτάξει αυτό σε κάποιον ειδικό.

Επειδή με είχε εκνευρίσει φοβερά ο ήχος γύρισα στον ηχολήπτη, κάνοντας του νόημα, άλλα αυτός έκανε πως δεν καταλάβαινε.

Από τους δύο επιχειρηματίες του κέντρου ένα είδα στο πόστο του, ο άλλος ήταν άφαντος, ενώ παλιά δεν το κουνούσε ρούπι από την θέση του. Φαίνεται πως άλλαξε πολιτική, Δεν μπόρεσα να δω ούτε την καλλιτέχνιδα Ελενάρα, καθώς η ώρα ήταν περασμένη.

Φεύγοντας κατευθύνθηκα προς τον ηχολήπτη για να του πω πόσο απαράδεκτα χειριζόταν τον ήχο: “Εγώ όπου μπαίνω σε νυχτερινό κέντρο τον ήχο τον θέλω κρυστάλλινο”.

Προς μεγάλη μου έκπληξη ο ηχολήπτης μου απάντησε :“Εγώ τέτοια εντολή έχω”, εννοεί δηλαδή την παραμόρφωση του ήχου που άκουγε όλος ο κόσμος. Μπράβο αυτό θα πει πειθαρχία.

Βγαίνοντας από το μαγαζί να σου μπροστά μου ο εκ των δύο επιχειρηματίων κύριος Βουτυράκος για να τα ακούσει, για τον απαράδεκτο ήχο του μαγαζιού, λέγοντας του στο τέλος της κουβέντας μας : “κάντε ότι νομίζετε”

“Βάνη μου, εμένα το πόστο μου είναι άλλο”, ήταν η απάντηση του.

Δηλαδή, όλοι έχουν μια απάντηση του τύπου “όχι εγώ, αλλά ο άλλος”. Έτσι θα πάει μπροστά μια επιχείρηση;;

Εν πάσει περιπτώσει τα συμπεράσματα από την Αθηναϊκή περατζάδα μου είναι όλα δικά σας.

.