“Το Προεδρικό Διάταγμα για το ΣΑΕ είναι απαράδεκτο” …

21 Οκτωβρίου 2011

imagemur.jpg“Το Προεδρικό Διάταγμα για το ΣΑΕ είναι απαράδεκτο” …

Η κυβέρνηση της χρεοκοπημένης Ελλάδας συνεχίζει την απάτη εις βάρος του Απόδημου Ελληνισμού, διατηρώντας και συντηρώντας μία ουσιαστικά νεκρή Οργάνωση, το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ)

Για το προσχέδιο Προεδρικού Διατάγματος περί λειτουργίας του ΣΑΕ… 

Η ανοιχτή επιστολή του Προεδρείου ΣΑΕ  και  οι επιστολές του Θεοδ. Λαλιώτη  προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια και στον υφυπουργό Εξωτερικών, αρμόδιο γιά Απόδημους, Δημ. Δόλλη

Αξιότιμε και Σεβαστέ κ. Πρόεδρε Παπούλια

Επιτρέψτε μου, με όλο τον σεβασμό, να εισηγηθώ να μην εγκριθεί το συννημμένο Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την επανεκκίνηση του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού (ΣΑΕ).

Είναι παράλογο, εν όψει της παρούσας οικονομικής κατάστασης να προτείνεται να πληρώνει η Ελληνική Πολιτεία μεταφορικά έξοδα και φιλοξενία για αντιπροσώπους ΣΑΕ.

 Παρακαλώ διαβάστε το παρακάτω μήνυμά μου προς τον Υφυπουργό κ. Δόλλη για να μην τα επαναλαμβάνω.

κ. Πρόεδρε,

 υπηρετώ για πολλά χρόνια στο Συμβούλιο ΣΑΕ Αμερικής, έχω χρηματίσει Πρόεδρος Περιφερειακών Συνεδριάσεων, και είμαι Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συλλόγων στην Βόρειο Καλιφόρνια (San Francisco).

Επομένως γνωρίζω πολύ καλά το θέμα εκ των ένδω.

Με πολύ σεβασμό και εκτίμηση,

 Θεόδωρος Λαλιώτης,

 Μέλος Συντονιστικού Συμβουλίου ΣΑΕ Αμερικής και

Πρόεδρος Ομοσπονδίας Ελληνικών Συλλόγων Β. Καλιφόρνιας. (1 Σεπτ. 2011)

 Αγαπητέ κ. Δόλλη,

Ζήτησα να σε ιδώ αλλά δεν κατέστη δυνατον.

 Με περιφρόνησες και με παρέπεμψες στο ΓΓ που δεν με καλύπτει διότι αυτά που ηθελα να συζητήσουμε είναι θέμα Υπουργού και όχι ΓΓ. Ίσως όμως να έχω την ευκαιρία να εκθέσω τις απόψεις μου και στον κ. Λαμπρινίδη όταν έρθει στην Αμερική στο τέλος Σεπτεμβρίου.

Το Ποεδρικό Διάταγμα που προτείνετε για το ΣΑΕ, το οποίο μας έστειλε ο Θ.Σπυροπουλος, είναι απαράδεκτο και προειδοποιώ ότι θα σας δημιουργήσει πολύ αρνητικό publicity.

 Φαντάζομαι ότι είναι δημιούργημα της ΓΓΑΕ.

Μπορεί να συμφέρει την ΓΓΑΕ γιατί θα χειρίζονται μεγάλα κονδύλια και θα έχουν μεγάλες αρμοδιότητες στην επιλογή αντιπροσώπων, αλλά είναι λάθος.

Είναι παράλογο και απαράδεκτο, όταν μειώνετε τις συντάξεις των μικροσυνταξιούχων και τους μισθούς χαμηλόμισθων υπαλλήλων και θα απολύσετε και προσωπικό να προτείνετε να πληρώνει το Ελληνικό Δημόσιο εισιτήρια και ξενοδοχεία για άσχετους και μή εποικοδομητικούς αντιπροσώπους ΣΑΕ σε Περιφερειακές και Τακτική συνέλευση το Φεβρουάριο και Μάιο 2012.

Ο τρόπος επιλογής των αντιπροσώπων ήταν λάθος και τώρα θα γίνει πιο λάθος με το προτεινόμενο Διάταγμα.

Για αυτό το αποτέλεσμα είναι μηδέν μετά από περίπου 15 χρόνια και μετά από πάνω από 6 εκατομμύρια Ευρώ στο ΣΑΕ.

Αν θέλετε να δείτε αποτελέσματα από το ΣΑΕ, εξουσιοδοτήστε τους Περιφερειάρχες με την βοήθεια των συμβουλίων τους (προσέξτε τη λεπτομέρεια, τους Περιφερειάρχες όχι τα συμβούλια διότι ο κάθε σύμβουλος θα θέλει να φέρει τους δικούς του) να συγκαλέσουν τα πιο δραστήρια και εποικοδομητικά μέλη της ομογένειας ιδίοις εξόδοις σε περιφερειακή συνέλευση.

Ετσι θα χωρίσει η Ηρα από το Σιτάρι και θα μείνουν έξω οι τζαμπαντζήδες και οι άσχετοι που παριστάνουν τους κοινοτικούς παράγοντες αλλά στην πραγματικότητα έρχονται για το free ταξίδι.

Αυτοί από εμάς που δουλεύουν για την ομογένεια και τον Ελληνισμό ανιδιοτελώς για πολλά χρόνια, ευχαρίστως θα έρθουν ιδίοις εξόδοις διότι πιστεύουν και προσφέρουν στον Ελληνισμό.

 ‘Οσον αφορά την Τακτική Συνέλευση (Θεσσαλονίκη) ας πληρώσει η Ελληνική Πολιτεία τα έξοδα φιλοξενείας αλλα όχι έξοδα μεταφοράς.

Ας γίνει εξαίρεση και να πληρώνονται τα έξοδα απο τις φτωχές περιφέρειες, αλλά είναι απαράδεκτο να πληρώνονται έξοδα μεταφοράς και διαμονής στα Περιφερειακά για αντιπροσώπους Αμερικής, Ευρώπης, Αυστραλίας, και Αφρικής. (Θεοδ. Λαλιώτη 1 Σεπτ. 2011)

sae.jpgΑνοιχτή επιστολή του προεδρείου του ΣΑΕ

 Προς: Α.Ε. Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια

Α.Ε. Πρωθυπουργό της Ελλάδας, κ. Γεώργιο .Α. Παπανδρέου

Πρόεδρο Βουλής των Ελλήνων κ.Φίλιππο. Πετσάλνικο

Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας κ.Αντώνη. Σαμαρά

Γενική Γραμματέα του ΚΚΕ κα. Αλέκα Παπαρήγα

Πρόεδρο του ΛΑΟΣ κ. Γεώργιο Καρατζαφέρη

Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξη Τσίπρα

Πρόεδρο και μέλη Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς

 Υπουργό Εξωτερικών, κ.Σταύρο Λαμπρινίδη

Υφυπουργό Εξωτερικών, κ.Δημήτρη Δόλλη

Γενικό Διευθυντή ΓΓΑΕ, κ.Πέτρο Παναγιωτόπουλο

 8 Οκτωβρίου 2011

Δεκαέξι χρόνια μετά την ίδρυση του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ), μία ιστορική αναγκαιότητα που αγκαλιάστηκε με τις αγνότερες προθέσεις όλων των δυνάμεων του Ελληνισμού και του πολιτικού κόσμου της Ελλάδας, οδηγούμαστε στη θλιβερή διαπίστωση ότι ο θεσμός δεν κατάφερε να διαδραματίσει τον ουσιαστικό ρόλο, που του ανατέθηκε από τον νομοθέτη και αποτυπώθηκε με σαφήνεια στο Άρθρο 108 παρ, 1 του Συντάγματος της Ελλάδας.

 Ως κύρια αιτία καταδεικνύουμε την αδυναμία του Νόμου 1867/1989 και στη συνέχεια του ισχύοντος Νόμου 3480/2006 οι οποίοι:

1) Δεν αποσαφηνίζουν τις αρμοδιότητες του ΣΑΕ (η εισηγητική και γνωμοδοτική αρμοδιότητα είναι ταυτόσημες, ενώ οι διεκδικητική και υποστηρικτική παραμένουν απροσδιόριστες και δυσνόητες)*.

 2) Δεν δίνει τη δυνατότητα, όπως ορίζει το Σύνταγμα, να εκφραστούν μέσα από το ΣΑΕ οι απανταχού δυνάμεις του Ελληνισμού. Με τον ισχύοντα Νόμο παρέχεται η δυνατότητα αυτή μόνο στην οργανωμένη ομογένεια, με ασαφή κριτήρια, με αποτέλεσμα να εκπροσωπείται, κατά κοινή παραδοχή, η οργανωμένη ομογένεια .

3) Παραλείπουν τον προσδιορισμό της Νομικής Υπόστασης του ΣΑΕ.

4) Εξαρτούν πλήρως την οικονομική λειτουργία του ΣΑΕ από την Ελληνική πολιτεία και πολιτικά από την εκάστοτε κυβέρνηση, επιτρέποντας στον αρμόδιο για θέματα Απόδημου Ελληνισμού Υφυπουργό Εξωτερικών, την υποκειμενική ερμηνεία του Νόμου.

5) Οι ρόλοι και οι αρμοδιότητες του ΣΑΕ αλληλοεπικαλύπτονται από άλλους θεσμοθετημένους φορείς.

6) Δεν εκφράζουν το κοινό αίσθημα του απανταχού Ελληνισμού , καθώς στηρίζονται κυρίως στις ανάγκες των Μεταναστών και όχι των νεοτέρων γενεών.

Τόσο οι προκάτοχοί μας, όσο και εμείς, έχουμε κατ΄ επανάλειψη καταθέσει γραπτώς τις αδυναμίες του Νόμου περί λειτουργίας του ΣΑΕ, με τις οποίες έχει συμφωνήσει η πλειοψηφία του Πολιτικού κόσμου της Ελλάδας, με δημόσιες δηλώσεις. Μας έχει παρασχεθεί η υπόσχεση για τροποποίησή του, κατ΄ επανάλλειψη. (Στη διάθεσή σας όλες οι δηλώσεις των αρμοδίων πολιτικών).

Θεωρούμε, ότι την ώρα που η Ελλάδα διέρχεται μια πρωτοφανή οικονομική κρίση, είναι τουλάχιστον απορίας άξιον το γεγονός ότι δεν ζητήθηκε τη συμβολή του ΣΑΕ και της ευρύτερης ομογένειας, ως όφειλε, παρά τις όποιες εκκλήσεις.

 Και αυτό γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία του τόπου μας, γνωρίζοντας όλοι μας το πόσο καθοριστική ήταν η βοήθεια της Ομογένειας σε όλες τις κρίσιμες φάσεις που διήλθε η χώρα. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω οι κάτωθι υπογεγραμμένοι, Μέλη του εκλεγμένου Προεδρείου του ΣΑΕ ζητούμε:

1) Σαφή δέσμευση όλων των πολιτικών κομμάτων της Ελλάδας ότι υπάρχει ΓΝΗΣΙΑ ΠΡΟΘΕΣΗ ΚΑΙ ΒΟΥΛΗΣΗ για την τροποποίηση του Νόμου περί λειτουργίας του ΣΑΕ, ώστε να καταστεί επιτέλους ο θεσμός το ισχυρό, αντιπροσωπευτικό Συντονιστικό Όργανο του απανταχού Ελληνισμό με ουσιαστικές και σαφείς αρμοδιότητες.

 2) Η τροποποίηση του Νόμου να γίνει με εισήγηση Επιτροπής, που θα συγκροτηθεί από τεχνοκράτες, ακαδημαϊκούς, ανθρώπους του Πνεύματος και το Προεδρείο του ΣΑΕ. Το σχέδιο αυτό να τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση προς την Ομογένεια, οργανωμένη και μη, προκειμένου θα υποβληθούν οι προτάσεις της για τις αλλαγές στο Νόμο. Τα αποτελέσματα αυτής της διαβούλευσης θα συγκεραστούν σε μία συγκροτημένη πρόταση, η οποία θα τύχει επεξεργασίας από τα Μέλη της προαναφερόμενης Επιτροπής.

3) Για την αλλαγή του Νόμου να τεθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Σχετικά με την τροποποίηση του Ν. 3480/2006 που διέπει τη λειτουργία του ΣΑΕ, δηλώνουμε ότι δεν θα αποδεχθούμε την τροποποίηση του, ΕΡΗΜΗΝ της ομογένειας.

 Σας υπενθυμίζουμε ότι αυτή ήταν και η δέσμευση που ανέλαβε, πριν από ένα χρόνο, ο σημερινός Υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για θέματα Απόδημου Ελληνισμού.

Η εξαγγελία του για ανοικτό διάλογο, η οποία δεν υλοποιήθηκε, είχε γίνει τότε δεκτή από την Ομογένεια με ενθουσιασμό.

Ως εκ τούτου, σε καμία περίπτωση δεν θα αποδεχθούμε παράταση της θητείας μας, με Προεδρικό Διάταγμα (ο Νόμος προβλέπει μόνον μία παράταση της θητείας του προεδρείου, η οποία και έγινε στις 22/11/2010), με σκοπό τη διοργάνωση νέων Περιφερειακών Συνελεύσεων και της 7ης Τακτικής Συνέλευσης, οι οποίες δεν έχουν και νόημα με την ισχύουσα Νομοθεσία, καθώς θα διαιωνίσει την υφιστάμενη κατάσταση.

Η Ελλάδα έχει το πλεονέκτημα έναντι άλλων κρατών να διαθέτει μία ισχυρή Διασπορά, που ζει, ευημερεί, προοδεύει και διακρίνεται σε όλους τους τομείς, σε όλα τα μήκη και πλάτη της Οικουμένης.

Οι διάσπαρτες αυτές εστίες Ελληνισμού, ανά τον κόσμο, δύνανται να διαδραματίσουν καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη και προβολή της Ελλάδας και του Ελληνισμού, παγκοσμίως, ως συστήματος ιδεών, αξιών και πολιτισμού. Η παρούσα συγκυρία καθιστά αναγκαία την αξιοποίηση των Ελλήνων του εξωτερικού.

Σε αντίθετη περίπτωση η μη αξιοποίηση της Ομογένειας θα καταγραφεί ιστορικά ως παράλειψη και η ευθύνη θα βαρύνει τον πολιτικό κόσμο της χώρας.

Συνακόλουθα, απευθύνουμε έκκληση να εξεταστούν με τη δέουσα προσοχή οι θέσεις μας αυτές, που δεν επιβαρύνουν την ελληνική πολιτεία και έχουν ως μοναδικό σκοπό την αναζήτηση τρόπων που θα συμβάλλουν στην υπόθεση της Ελλάδας και του απανταχού Ελληνισμού.

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΤΑΜΒΑΚΗΣ, Πρόεδρος

ΟΛΓΑ ΣΑΡΑΝTΟΠΟΥΛΟΥ, Γραμματέας

ΚΩΣΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Ταμίας

ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΑΓΩΝΑΣ

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

 ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ

 ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΜΑΡΑΝΤΙΔΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Ι

ΒΑΝ ΣΑΒΒΙΔΗΣ

ΧΑΡΗΣ ΓΚΟΥΒΕΛΗΣ

ΦΙΠΙΛ ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ 

(ΣΧΕΔΙΟ – τα κύρια σημεία)

 ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ

– «Λειτουργία του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ)» ΑΡΘΡΟ

1 Τα κριτήρια και η διαδικασία για την εκπροσώπηση στις Περιφερειακές Συνελεύσεις μελών του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ) έχουν ως ακολούθως 1. Στις περιφερειακές συνελεύσεις μελών του ΣΑΕ εκπροσωπούνται, τουλάχιστον με έναν εκπρόσωπο, όλες οι χώρες που έχουν οργανώσεις κοινοτήτων – συλλόγων του απόδημου και ομογενειακού ελληνισμού και έχουν αποκτήσει την ιδιότητα μέλους του ΣΑΕ, όπως ορίζει το άρθρο 2 του Ν. 3480/2006 παρ. 1 και 2, τουλάχιστον επί διετία.

2. Η ημερομηνία και ο τόπος διεξαγωγής των εργασιών των περιφερειακών συνελεύσεων ορίζονται με ευθύνη των Συντονιστικών Συμβουλίων, μετά από σχετική πρότασή τους και έγκριση του Προεδρείου του ΣΑΕ και της ΓΓΑΕ, τουλάχιστον 6 μήνες πριν από τη σύγκληση των περιφερειακών συνελεύσεων.

 3. Ο καθορισμός των μελών και του αριθμού των εκπροσώπων του κάθε μέλους του ΣΑΕ που θα συμμετάσχουν στις περιφερειακές συνελεύσεις γίνεται με απόφαση των Συντονιστικών Συμβουλίων των περιφερειών , μετά από σχετική εισήγηση και έγκριση από το Προεδρείο του ΣΑΕ, αφού έχει προηγουμένως διαπιστωθεί από την ΓΓΑΕ ότι τηρούνται οι κατά το Νόμο διατάξεις .

Η εν λόγω διαδικασία ολοκληρώνεται τουλάχιστον 4 μήνες πριν από τη σύγκληση των περιφερειακών συνελεύσεων και τα μέλη ειδοποιούνται 2 μήνες πριν από τη σύγκληση . Τα μέλη υποχρεούνται να απαντούν για τη συμμετοχή τους εντός ενός μηνός. Αλλαγή του αριθμού των μελών και του αριθμού των εκπροσώπων στις περιφερειακές συνελεύσεις δύνανται να εισηγηθούν τα Συντονιστικά συμβούλια με απόφαση της πλειοψηφίας των 4/5 των μελών τους στο Προεδρείο του ΣΑΕ, σύμφωνα με την προηγηθείσα διαδικασία.

4. Για τον καθορισμό των μελών και του αριθμού των εκπροσώπων του κάθε μέλους του ΣΑΕ που θα συμμετάσχει στις περιφερειακές συνελεύσεις μελών του ΣΑΕ, τα Συντονιστικά Συμβούλια της περιφέρειας συνεκτιμούν:

α) Τα πληθυσμιακά δεδομένα ανά χώρα, όπως αυτά προκύπτουν από τα τηρούμενα στην ΓΓΑΕ και στο ΣΑΕ στοιχεία.

 β) Τη βαθμίδα κοινοτικής οργάνωσης γ) Την ευρύτερη γεωγραφική εκπροσώπηση ανά χώρα

δ) Τη συνολική δραστηριότητα και εμβέλεια της οργάνωσης

ε) Το χρόνο λειτουργίας της οργάνωσης.

στ) Τον αριθμό των ψηφισάντων μελών στις τελευταίες αρχαιρεσίες της οργάνωσης.

ζ) Την λειτουργία της οργάνωσης σύμφωνα με το καταστατικό της.

5. Στις Περιφερειακές Συνελεύσεις συμμετέχουν και νέοι ομογενείς μέλη των Δικτύων Νεολαίας των περιφερειών του ΣΑΕ σε ποσοστό 15% επί των προσκληθέντων εκπροσώπων της συνέλευσης. Η επιλογή των εκπροσώπων γίνεται με ευθύνη των Δικτύων Νεολαίας των περιφερειών και σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στον κανονισμό λειτουργίας τους.

6. Στις Περιφερειακές Συνελεύσεις συμμετέχουν προσωπικότητες εκ των αποδήμων και ομογενών σε ποσοστό έως 10% επί των προσκληθέντων εκπροσώπων της συνέλευσης. Ο καθορισμός των προσωπικοτήτων γίνεται με απόφαση του αρμόδιου για θέματα Απόδημου Ελληνισμού Υπουργού μετά από προτάσεις των Συντονιστικών Συμβουλίων των Περιφερειών, του Προεδρείου του ΣΑΕ και της ΓΓΑΕ.

7. Οι εκπρόσωποι των οργανώσεων μελών του ΣΑΕ δεν δύνανται να συμμετέχουν πέραν των τεσσάρων περιφερειακών συνελεύσεων

8. Οι εκπρόσωποι των μελών του ΣΑΕ εκλέγονται με ευθύνη των οργανώσεων-μελών, ύστερα από ειδικές προς τούτο αρχαιρεσίες.

9. Κατά τη διάρκεια των εκλογικών Περιφερειακών Συνελεύσεων εκλέγονται οι εκπρόσωποι των μελών και των Δικτύων Νεολαίας που θα συμμετέχουν στην Τακτική Συνέλευση.

10. Η ημερήσια διάταξη των Περιφερειακών Συνελεύσεων κοινοποιείται στα μέλη, ένα μήνα πριν από τη σύγκληση τους. Τα μέλη καταθέτουν τις γραπτές εισηγήσεις τους επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης , το αργότερο 15 μέρες πριν από τη σύγκληση των Περιφερειακών Συνελεύσεων .

 11. Την ιδιότητα μέλους του ΣΑΕ δύναται να απολέσει οργάνωση μέλος του ΣΑΕ που δεν πληροί η έχει απολέσει τις από το νόμο προϋποθέσεις, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 2 του Ν.3480/2006.

Για τη διαγραφή του εν λόγω μέλους απαιτείται σχετική εισήγηση του Συντονιστικού Συμβουλίου και έγκριση του Προεδρείου του ΣΑΕ, αφού έχει προηγουμένως διαπιστωθεί από τη ΓΓΑΕ η τήρηση των σχετικών διατάξεων. Η εν λόγω απόφαση λαμβάνεται σύμφωνα με τη διαδικασία της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του Ν.3480/2006.

12. Τα Συντονιστικά Συμβούλια εισηγούνται τον Κανονισμό λειτουργίας τους και τον Κανονισμό λειτουργίας των περιφερειακών συνελεύσεων αποστέλλονται δε στα μέλη με την πρόσκληση συμμετοχής στις περιφερειακές συνελεύσεις.

ΑΡΘΡΟ 2

Τα κριτήρια και η διαδικασία εκπροσώπησης στην Τακτική Συνέλευση μελών του ΣΑΕ, έχουν ως ακολούθως

1. Στην Τακτική Συνέλευση μελών του ΣΑΕ συμμετέχουν οι εκπρόσωποι των μελών που έχουν εκλεγεί ως προς τούτο στις εκλογικές περιφερειακές συνελεύσεις. Ο αριθμός των εκπροσώπων ανά περιφέρεια ορίζεται , με βάση τα πληθυσμιακά δεδομένα του απόδημου και ομογενειακού πληθυσμού, όπως προκύπτουν από τα τηρούμενα στη ΓΓΑΕ και το ΣΑΕ στοιχεία, ως εξής:

• Περιφέρεια ΣΑΕ Η.Π.Α 20 εκπρόσωποι

• Περιφέρεια ΣΑΕ Ευρώπης (πλην ευρωπαϊκών χωρών πρώην ΕΣΣΔ) 15 εκπρόσωποι

• Περιφέρεια ΣΑΕ Ωκεανίας – Απω Ανατολής 10 εκπρόσωποι

• Περιφέρεια ΣΑΕ Καναδά 5 εκπρόσωποι

• Περιφέρεια ΣΑΕ Χωρών πρώην ΕΣΣΔ ( πλην χωρών ήδη μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης 5 εκπρόσωποι

• Περιφέρεια ΣΑΕ Κεντρικής και Νοτίου Αμερικής 3 εκπρόσωποι

• Περιφέρεια ΣΑΕ Αφρικής – Εγγύς/Μέσης Ανατολής 3 εκπρόσωποι

2. Στη Τακτική Συνέλευση συμμετέχουν αυτοδικαίως τα απερχόμενα και τα νεοεκλεγέντα μέλη των Συντονιστικών Συμβουλίων των περιφερειών του ΣΑΕ.

3. Στην Τακτική Συνέλευση συμμετέχουν επί πλέον και 20 νέοι ομογενείς, μέλη των Δικτύων Νεολαίας των περιφερειών του ΣΑΕ. Η εκλογή των εκπροσώπων γίνεται κατά τη διάρκεια των εκλογικών περιφερειακών συνελεύσεων μεταξύ των μελών των Δικτύων Νεολαίας που συμμετέχουν στις συνελεύσεις και ο αριθμός των εκπροσώπων ανά περιφέρεια ορίζεται , ως εξής:

• Περιφέρεια ΣΑΕ Η.Π.Α 5 εκπρόσωποι Δικτύου Νεολαίας

• Περιφέρεια ΣΑΕ Ευρώπης (πλην ευρωπαϊκών χωρών πρώην ΕΣΣΔ) 5 εκπρόσωποι Δικτύου Νεολαίας

• Περιφέρεια ΣΑΕ Ωκεανίας – Απω Ανατολής 4 εκπρόσωποι

• Περιφέρεια ΣΑΕ Καναδά 2 εκπρόσωποι Δικτύου Νεολαίας

• Περιφέρεια ΣΑΕ Χωρών πρώην ΕΣΣΔ ( πλην χωρών ήδη μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2 εκπρόσωποι Δικτύου Νεολαίας

• Περιφέρεια ΣΑΕ Κεντρικής και Νοτίου Αμερικής 1 εκπρόσωπος Δικτύου Νεολαίας

• Περιφέρεια ΣΑΕ Αφρικής Εγγύς/Μέσης Ανατολής 1 εκπρόσωπος Δικτύου Νεολαίας

 4. Στην Τακτική Συνέλευση συμμετέχουν επί πλέον και 5 εκπρόσωποι των ΠΟΜΑΚ-ΠΣΕΚΑ

5. Οι εκπρόσωποι των οργανώσεων μελών του ΣΑΕ δεν δύνανται να συμμετέχουν πέραν των δύο Τακτικών συνελεύσεων.

6. Τα μέλη που συμμετέχουν στη Τακτική Συνέλευση ειδοποιούνται 2 μήνες πριν από τη σύγκληση της Τακτικής Συνέλευσης.

7. Η ημερήσια διάταξη της Τακτικής Συνέλευσης κοινοποιείται στα μέλη, ένα μήνα πριν από τη σύγκληση της. Τα μέλη καταθέτουν τις γραπτές εισηγήσεις τους επί των θεμάτων, το αργότερο 15 μέρες πριν από τη σύγκληση της Τακτικής Συνέλευσης.

8. Τις εργασίες της συνέλευσης δύναται να παρακολουθήσει, ιδίοις εξόδοις , με απόφαση του Προεδρείου του ΣΑΕ, χωρίς δικαίωμα λόγου και ψήφου, ένας μικρός αριθμός παρατηρητών που δεν θα υπερβαίνει το 5% των προσκληθέντων ατόμων.

 9. Στην Τακτική Συνέλευση συμμετέχουν χωρίς δικαίωμα ψήφου, 12 προσωπικότητες εκ των αποδήμων και ομογενών που ορίζονται με απόφαση του αρμόδιου για θέματα Απόδημου Ελληνισμού Υπουργού μετά από προτάσεις της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς της Βουλής των Ελλήνων, του Προεδρείου του ΣΑΕ και της ΓΓΑΕ.

 πηγή:kalami

.