Καντίνες – Μπουζούκια

28 Αυγούστου 2012

Η καλοκαιρινή διασκέδαση των νέων φέτος ήταν ένα μοναδικό Ελληνικό Φαινόμενο στα λεγόμενα Beach Bar, όπου σε όλες τις παραλίες της χώρας εν μέσω οικονομικής κρίσης οι καντίνες – Beach Bar- Μπουζούκια έβγαλαν του κόσμου τα λεφτά.

Οι καντίνες στα διάφορα ακρογιάλια έστησαν εκατοντάδες έως και χιλιάδες ξαπλώστρες με ηχεία σε κάθε γωνία και το γλέντι ξεκινούσε από το πρωί μέχρι τα ξημερώματα.

Και όλα αυτά με μια απλή άδεια καντίνας η οποία παραχωρείτε ως επί το πλείστον από την εκάστοτε περιφέρεια. Λειτουργούσαν  δε με τεράστιες γεννήτριες για την παροχή ρεύματος, έτσι ώστε τις βραδινές ώρες η καντίνα – Beach Bar να μετατρέπεται σε μπουζούκια με Live εμφανίσεις καλλιτεχνών σε πίστες πρόχειρες εξέδρες πάνω στην άμμο, εξοπλισμένες όμως με πλήρη οπτικοακουστικά συστήματα.

Εντούτοις, ο κάθε καλλιτέχνης κυρίως όταν επρόκειτο για φιρμάτο όνομα της μαρκίζας για τις εμφανίσεις του στις πίστες των καντινών – μπουζούκια απαιτεί και ζητεί επιπλέον μηχανήματα για την προβολή τους.

Έτσι λοιπόν,  οι καντίνες μπουζούκια επί 24ωρου βάσεως προσφέρουν πρόχειρη μεν, διασκέδαση δε για όλα τα γούστα, επιπλέον χωρίς επίσημη ενδυμασία, μόνο με ένα μαγιό και μια βερμούδα, και την μουσική να παίζει στην διαπασών  η διασκέδαση να χτυπάει κόκκινο, παίρνοντας την μερίδα του λέοντος μόνο οι έξυπνοι καντινιέρηδες που έχουν και μεγάλες πλάτες τόσο στην περιφέρεια όσο και στους δήμους.

Ωστόσο, για την νέα αυτή μόδα της διασκέδασης πολύ έχουν την εντύπωση ότι είναι φτηνή, αντιθέτως, είναι ακριβή συνοδεύεται δε και με μεγάλη ταλαιπωρία. Και αυτό γιατί αν υπολογιστεί η μεταφορά με ΙΧ από την πόλη προς κάποια παραλία, ακόμα και αν η μεταφορά γίνεται με λεωφορεία των δήμων ή τουριστικών με αντίτιμο εισιτηρίου συν την κατανάλωση, κυρίως τις βραδινές ώρες σε ποτά, αναψυκτικά, καφέ, πρόχειρο φαγητό κ.τ.λ.π, με όλα τα παραπάνω το κόστος υπολογίζεται ανά άτομο πάνω από 30 Ευρώ.

Αναμφίβολα αυτοί που κέρδιζαν τρελά  είναι  οι καλλιτέχνες που εκτός από το μεροκάματο των χιλιάδων Ευρώ, κάλυπταν ακόμα την μεταφορά τους αεροπορικώς, την διαμονή τους,  και ας τραγουδούσαν οι περισσότεροι play back. Σημειώτεον δε οι αυτοκινητόδρομοι ήταν γεμάτοι από αφίσες καλλιτεχνών.

Κατά τα άλλα, στις καντίνες – μπουζούκια η ποιότητα της διασκέδασης τόσο από πλευράς ήχο και χώρου όσο και από άποψη υγιεινής είναι πολύ χαμηλή, μια και βασιλεύει η προχειρότητα σε όλο το μεγαλείο.

Παρ΄ όλα αυτά  με το φαινόμενο  του φετινού καλοκαιριού αποτυπώνει  ένα  γεγονός,  ότι η νεολαία θέλει  και  αναζητά την λαϊκή διασκέδαση που τα περισσότερα καλοκαιρινά μπουζουκομάγαζα της Θεσσαλονίκης και των Αθηνών δεν ανταπεξέρχονται πλέων στα γούστα και στα πορτοφόλια των νέων.

Την ευθύνη έχουν καθαρά οι επιχειρηματίες νυχτερινών κέντρων με τα καμώματα και τις λάθος επιλογές τους, τόσο σε σχήματα όσο και σε προγράμματα, χωρίς να κάνουν τον κόπο να ανανεώνονται και να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα, με αποτέλεσμα τα καλοκαιρινά κέντρα να λειτουργούν κουτσά – στραβά, με την νεολαία να επιλέγει έστω και τις καντίνες – μπουζούκια για να ξεδώσει.

Την μεγάλη μερίδα της αρπαχτής την φετινή καλοκαιρινή σεζόν δεν την είχαν μόνο οι καντίνες – μπουζούκια και οι καλλιτέχνες, αλλά και κάποια τηλεοπτικά κανάλια με θέματα κυρίως  Life Style στέλνοντας σε διάφορα νησιά τους μονίμους ρεπόρτερ σχεδόν για όλη την καλοκαιρινή περίοδο, να παρουσιάζουν θέματα που αφορούσαν την διασκέδαση των νέων στα διάφορα Beach Bar και ανοιχτά club  έναντι αμοιβών κάτω από το τραπέζι.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ενός ρεπόρτερ που τον τελευταίο καιρό διαμένει στην Κρήτη, και αλωνίζει τους παραπάνω παραλιακούς και όχι μόνο χώρους, μεταδίδοντας σοβαρά ρεπορτάζ από τα χοροπηδήματα των νέων. Οι δουλειές είναι τόσες πολλές που δεν τις προλαβαίνει όλες να τις παρουσιάσει, εκμεταλλευόμενος την δίψα των επιχειρηματιών για την προβολή των μαγαζιών τους.

Στην δε πόλη του Ρεθύμνου, σε παραλιακό ξενοδοχείο ( περιοχή Καλλιθέα) όπου είναι εγκατεστημένος καθημερινά έρχονται διάφοροι επιχειρηματίες να κλείσουν μαζί του μια διαφήμιση – ρεπορτάζ. Μετά από την πολύωρη συζήτηση τον παίρνουν μαζί τους στο χώρο όπου θα κάνει υποτίθεται το ρεπορτάζ, τον ταΐζουν, τον ποτίζουν καλά μαζί με όλη την ομάδα που έχει και τους επιστρέφουν πίσω στο ξενοδοχείο όπου διαμένουν αργά το βράδυ.

Αυτό γίνεται σε καθημερινή βάση από πολλούς επιχειρηματίες της περιοχής, όπως  παρακολούθησα το θέμα από το απέναντι μπαλκόνι διαμερίσματος όπου βρισκόμουν για 4 ημέρες. Κατά τα άλλα, κάνουν ρεπορτάζ, εκεί έχει καταντήσει η δημοσιογραφία.

Άϊντε και του χρόνου με υγεία !!!!!

.