Νέα λίστα ξανά τα ΜΜΕ με 20.000.000 ευρώ για να μην “παίζουν” καταλήψεις,Covid και την εγκατάλειψη των πλημμυροπαθών από την κυβέρνηση.

27 Σεπτεμβρίου 2020

Η απληστία και ο εκβιασμός εκδοτών και καναλάρχων! Με “μαέστρο” τον Δημητριάδη του Μαξίμου “μπουκώνονται” ξανά τα ΜΜΕ με 20.000.000 ευρώ για να μην “παίζουν” καταλήψεις,Covid και την εγκατάλειψη των πλημμυροπαθών από την κυβέρνηση.

Του Άρη Σπίνου Νέα λίστα μπουκώματος για τα ελληνικά ΜΜΕ φέρνει σε λίγες μέρες η ελληνική κυβέρνηση με πρόσχημα την ενημέρωση του κοινού για τον κορωνοϊό και την αντιμετώπιση της πανδημίας.Σύμφωνα με πληροφορίες μας, ήδη άρχισαν τα σχετικά νταραβέρια αρκετών εκδοτών στο Μέγαρο Μαξίμου ενώ κάποιοι έχουν ήδη ξεκινήσει την σκληρή κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη προκειμένου να λάβουν ακόμα περισσότερα χρήματα από αυτά που έλαβαν την προηγούμενη φορά.Φυσικά και αυτήν την φορά ο “μαέστρος” που θα μοιράσει τις δεσμίδες θα είναι ο Γρηγόρης Δημητριάδης Διευθυντής του γραφείου πρωθυπουργού.

Ακόμη και ο Μαυρίδης που εκδίδει τον Φιλελεύθερο πριν λίγο καιρό τα έχωνε με άρθρο του στον Κυριάκο Μητσοτάκη τονίζοντας ότι ο αντίπαλός του Αλέξης Τσίπρας θα έρθει γρήγορα ξανά στην εξουσία.

Παράλληλα, όμως, και η κυβέρνηση θέλει να κλείσει τις φωνές της κριτικής που ακούγονται για αρκετά θέματα που έχουν προκύψει στην κυβερνητική ατζέντα όπως οι καταλήψεις στα σχολεία για τις μάσκες, η ελλιπής διαχείριση της πανδημίας, οι γκάφες υπουργών και οι καταστροφές στην Καρδίτσα.

Γι’ αυτό και στο νομοσχέδιο «Επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των καταστροφικών συνεπειών από την πορεία του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός» που κατατέθηκε στην Βουλή προστέθηκε και άλλη μία διάταξη για περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις».
Με το άρθρο 11 του σχετικού νομοσχεδίου, γνωστοποιείται, πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει σύντομα σε νέα διαφημιστική καμπάνια, αντίστοιχης εκείνης του «Μένουμε σπίτι».

Ούτε στην σχετική διάταξη αλλά ούτε και στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που συνοδεύει το νομοσχέδιο, δεν αναγράφεται το κόστος της νέας εκστρατείας.

Το ΓΛΚ αναγράφει, ότι το κόστος θα εξαρτηθεί «από πραγματικά γεγονότα (αριθμός και αξία συμβάσεων)».
Υπενθυμίζεται ότι τα χρήματα της πρώτης καμπάνιας δόθηκαν σε τηλεοπτικά κανάλια, σε site σε ραδιόφωνα και εφημερίδες χωρίς κανένα κριτήριο αναγνωσιμότητας, αλλά με αποκλειστικό κριτήριο τη φιλική τους σχέση με την κυβέρνηση αλλά και τις προτιμήσεις συγκεκριμένων υπουργών…

Παρότι δεν αναγράφεται το ποσό του κονδυλίου που θα διατεθεί για τη νέα καμπάνια, αναγράφεται, ότι η ανάθεση της διαφημιστικής εκστρατείας θα γίνει με συνοπτικές διαδικασίες χωρίς διαγωνισμό!
Βέβαια, η προηγούμενη καμπάνια κόστιζε περίπου 24 εκατ. ευρώ και υπολογίζεται ότι αυτό, ίσως και μεγαλύτερο, θα είναι το ποσό της δεύτερης καμπάνιας.

Παράλληλα δίνει και άλλα «δώρα» στους καναλάρχες, δίνοντας φορολογικές εκπτώσεις στις διαφημίσεις και καταργώντας το μηνιαίο τέλος για τη συνδρομητική τηλεόραση.

Συγκεκριμένα, με το άρθρο 8 του νομοσχεδίου, χορηγείται προσαυξημένη έκπτωση για συγκεκριμένες διαφημιστικές δαπάνες επιχειρήσεων κατά τα φορολογικά έτη 2020-2021, μέτρο από το οποίο επίσης θα ευνοηθούν τα κανάλια, που λαμβάνουν το μεγαλύτερο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας.

Ειδικότερα εκπίπτουν οι ανωτέρω διαφημιστικές δαπάνες από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, κατά τον χρόνο της πραγματοποίησης τους, προσαυξημένες κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020 και κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, με ειδική πρόβλεψη για τις επιχειρήσεις που είτε έχουν αναστείλει τη δραστηριότητα τους είτε επλήγησαν οικονομικά, λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COV1I) – 19.

Τέλος, με το άρθρο 9 του νομοσχεδίου αναστέλλεται για ένα χρόνο και συγκεκριμένα από την Οκτωβρίου 2020 έως και την 30ή Σεπτεμβρίου 2021, το τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης, το οποίο καταβάλλουν όσοι διαθέτουν δορυφορικούς αποκωδικοποιητές και συνδέσεις με τις πλατφόρμες της NOVA και της Cosmote.edolio5

.